Premieră: Hyundai BlueOn

Hyundai Motor Company a dezvăluit primul autovehicul electric full speed construit de companie şi, de asemenea, primul construit în Coreea. Autovehiculul denumit BlueOn iniţiază o nouă eră a tehnologiilor ecologice.

Premieră: Hyundai BlueOn Premieră: Hyundai BlueOn

"Suntem mândri să prezentăm lumii modelul BlueOn, dezvoltat integral în Coreea, utilizând cele mai moderne tehnologii Hyundai", a declarat Dr. Hyun-Soon Lee, vicepreşedintele Centrului de Cercetare şi Dezvoltare Hyundai. "Interesul clienţilor şi cererea de autovehicule ecologice sunt în creştere, iar dezvoltarea acestor inovaţii tehnologice este crucială pentru asigurarea poziţiei de lider al industriei auto. Hyundai se angajează să reducă amprenta de carbon şi să satisfacă necesităţile clienţilor."

Hyundai a lansat modelul la Casa Albastră, în prezenţa preşedintelui coreean Lee Myung-Bak şi a miniştrilor pentru informaţii, economie şi mediu. Alţi aproximativ 50 de oficiali guvernamentali şi reprezentanţi ai industriei producătoare de autovehicule electrice au fost, de asemenea, prezenţi. În timpul ceremoniei de lansare, preşedintele Coreei şi vicepreşedintele Hyundai au testat împreună noul model în incinta Casei Albastre.

Hyundai a realizat investiţii totale de 40 miliarde won (circa 26 milioane euro) pe decursul ultimului an pentru crearea BlueOn, model care are la bază hatchback-ul Hyundai de mici dimensiuni i10. Versiunea electrică a autovehiculului i10 a fost dezvăluită în premieră la Salonului Auto de la Frankfurt, ediţia 2009.

Hyundai a planificat ca până în luna octombrie să implice 30 de autovehicule BlueOn ca flote de test pentru mai mule organizaţii guvernamentale din Coreea. Aceste autovehicule vor fi utilizate în principal pentru asistarea dezvoltării şi pentru testarea infrastructurii de încărcare timp de aproape doi ani, până în august 2012.

Baterii inovatoare LiPoly şi sunet virtual

BlueOn prezintă o structură compactă, cu o lungime totală de 3.585 mm, o lăţime totală de 1.595 mm şi o înălţime totală de 1.540 mm. Autovehiculul este prevăzut cu un motor electric extrem de eficient, alimentat de o baterie inovatoare LiPoly (litiu-ion polimer) de 16,4 kWh, care oferă numeroase avantaje faţă de alte tipuri de baterii. BlueOn oferă o putere maximă de 81 CP (61 kW) şi un cuplu maxim de 210 Nm.
Deoarece autovehiculele exclusiv electrice funcţionează doar pe baza bateriei şi a motorului electric, durata de viaţă şi capacitatea de stocare a bateriei determină performanţele autovehiculului. Hyundai a ales bateriile LiPoly deoarece, spre deosebire de anterioarele baterii hibrid nichel-metal (NiMH), acestea furnizează aceeaşi putere la o greutate cu 30% mai redusă şi un volum cu 40% mai mic, sporind eficienţa şi oferind mai mult spaţiu interior pentru pasageri.

În plus, autovehiculul a fost proiectat să prevină supraîncărcarea şi problemele privind siguranţa în caz de coliziune. Hyundai a realizat teste de anduranţă pe distanţe cumulând sute de mii de kilometri, pentru verificarea siguranţei. BlueOn atinge o viteză maximă de 130 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 13,1 secunde, mai rapid decât o parte dintre modelele concurente cu motoare pe benzină din aceeaşi clasă.

BlueOn este prevăzut şi cu un sistem de emitere a unor sunete de motor virtuale (VESS), care creează un zgomot artificial pentru sporirea siguranţei pietonilor, deoarece sunetele emise de autovehiculul electric sunt greu detectabile sau nu există deloc în cazul conducerii la viteze reduse.

Reîncărcarea

BlueOn poate parcurge o distanţă de până la 140 km cu o singură încărcare a bateriei. Modelul este prevăzut cu două metode de reîncărcare: de la prize domestice de 220 V şi prize industriale de 380 V - care oferă viteze de reîncărcare mai mari. În cazul încărcării de la reţeaua domestică, bateria va fi complet reîncărcată în şase ore. Prin metoda de alimentare rapidă, bateria va fi reîncărcată la aproximativ 80% din capacitatea sa în numai 25 de minute. Hyundai va colabora cu Guvernul Metropolitan Seul şi cu alte agenţii guvernamentale pentru construirea facilităţilor de reîncărcare.

În plus, componentele acţionate de motor au fost electrificate astfel încât servodirecţia electrică, pompa de apă electrică şi sistemul de frânare cu regenerare să poată fi adaptate pentru BlueOn. De asemenea, pentru confortul şoferului, este instalat un sistem telematic avansat care indică starea de încărcare a bateriei şi localizarea staţiilor de reîncărcare. Modelul este dotat si cu un panou de comandă cu monitor TFT LCD de 4,2 inch şi ghidare vocală.
Hyundai plănuieşte extinderea capacităţilor de producţie pentru BlueOn în cursul anului viitor, preconizând realizarea unor procese de producţie de test şi construirea a 2.500 unităţi până la finalului anului 2012.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.