Prezentare noul Opel Movano

Autor: Andrei Nan acum 9 ani Știri

Noul Movano are o parte frontală expresivă, puternică, care îi
conferă un aspect distinct. Datorită elementelor de stil unice,
precum grila cu formă trapezoidală, bara orizontală cromată pe care
este situată sigla Opel cu design nou şi cuta caracteristică de pe
capotă, modelul Movano este un reprezentant tipic al mărcii.
Inginerii şi designerii au acordat o atenţie deosebită designului
interior al cabinei. Astfel, autovehiculul este echipat cu o cabină
mai lungă cu 5,7 centimetri decât cea a modelului existent în
prezent pe piaţă, prevăzută cu materiale şi suprafeţe durabile, de
înaltă calitate, o vizibilitate generală excelentă şi compartimente
de depozitare practice. Aceasta este prevăzută, de asemenea, cu
scaune reglabile pe diferite direcţii şi coloană de direcţie
reglabilă pe înălţime, ce permite oricărui şofer să îşi găsească o
poziţie de conducere confortabilă.

Noul Opel Movano prezintă cea mai vastă gamă de variante de
caroserii disponibilă pe piaţa de autovehicule comerciale, pentru
tipuri de utilizare specifice fiecărui client. Gama include
versiuni panel van (disponibile în patru variante de lungimi şi
trei variante de înălţimi), versiuni crew van, platforme, chassis
cab şi variante crew cab, precum şi versiuni combi.

Noul Movano este disponibil, pentru prima dată, în versiuni cu
tracţiune pe puntea spate (RWD) alături de modelele cu tracţiune pe
puntea faţă (FWD), datorită platformei sale modulare de neegalat.
Roţile spate duble sunt disponibile pentru versiunile panel van,
şasiu şi crew cab. Acestea sunt incluse în dotarea standard a
modelelor cu masa maximă admisă de 4,5 t şi sunt disponibile
opţional pentru modelele de 3,0 t

Spaţiile de încărcare ale variantelor panel van oferă un acces
bun, comparativ cu modelele concurente existente pe piaţă, uşurinţă
a încărcării, înălţime până la acoperiş şi capacitate de încărcare
excelente. Autovehiculul are un spaţiu util de 17 m3, cu o lungime
maximă a zonei de încărcare de până la 4,4 metri. Masa maximă
admisă este acum extinsă până la 4,5 tone, iar sarcina utilă maximă
până la 2,5 tone, în funcţie de varianta de caroserie. Uşile din
spate au un unghi de deschidere de 180 de grade în varianta
standard, în timp ce versiunea cu o deschidere de 270 de grade este
opţională.

Uşa
laterală culisantă standard are o lăţime maximă de 1270 mm (1050 mm
pentru versiunile L1), permiţând încărcarea pe lateral a
europaleţilor, şi o înălţime maximă de 1780 mm. Deschiderea largă a
uşii spate, de 1580 mm, şi înălţimea maximă de până la 1820 mm,
alături de lăţimea de încărcare sporită între pasajele de roată, de
1380 mm, facilitează încărcarea, în timp ce părţile laterale drepte
asigură o eficientizare a spaţiului.

Noua gamă de motoare diesel cu patru cilindri şi sistem de
injecţie common-rail (2.3 CDTI) se caracterizează printr-un consum
de carburant şi emisii reduse. Motoarele sunt disponibile în trei
variante de putere, de 74 kW/100 cp, 92 kW/125 cp şi 107 kW/146 cp.
Datorită unui rezervor de 105 de litri, disponibil opţional,
autonomia autovehiculului este de aproape 1.400 de kilometri. Au
fost luate măsuri speciale pentru asigurarea unui consum redus de
carburant în condiţii de funcţionare reale, nu doar conform
ciclului combinat de testare european.

Toate variantele sunt prevăzute cu transmisie manuală cu şase
trepte de viteză. Transmisia automatizată Easytronic, care combină
eficienţa ridicată cu un nivel optim de confort şi manevrabilitate
oferit de o transmisie automată, este disponibilă opţional pentru
cele două versiuni cu putere mai ridicată.

Modelul
Movano este, de asemenea, un autovehicul rentabil în ceea ce
priveşte costurile aferente pieselor de schimb şi pieselor supuse
uzurii. Componentele sistemului de frânare şi ale ambreiajului sunt
extrem de rezistente. Costurile de întreţinere sunt, de asemenea,
mult mai reduse: schimbarea uleiului de motor este necesară doar la
fiecare 40.000 de kilometri sau o dată pe an, iar lichidul de
răcire nu trebuie înlocuit decât după parcurgerea a 160.000 de
kilometri (modelul precedent: 120.000 de kilometri).

„Piaţa europeană de autovehicule comerciale are o importanţă
strategică pentru noi. Reîmprospătarea portofoliului nostru de
produse în acest segment important al autovehiculelor comerciale
reflectă în mod clar ambiţiile noastre de a ne dezvolta în acest
domeniu şi de a ne consolida poziţia pe piaţă şi, în ultimă
instanţă, de a realiza o contribuţie mai semnificativă la
asigurarea succesului companiei”, a declarat Chris Lacey,
Directorul Departamentului de Autovehicule Comerciale
Opel/Vauxhall.



Comentarii
Inchide