Prima maşină electrică la crash-testele Euro NCAP: Mitsubishi i-MiEV

Mitsubishi i-MiEV este prima maşină cu propulsie strict electrică pe care specialiştii de la Euro NCAP o crash-testelor. Iar rezultatul este unul foarte bun.

Înainte ca Renault să lanseze cu fanfară primele sale maşini electrice Renault Kangoo E.Z. şi Renault Fluence Z.E., primii paşi în Europa au fost făcuţi de japonezi, prin Mitsubishi i-MiEV, împreună cu "verii" săi francezi Citroen C-Zero şi Peugeot iOn.

Iar acum, Mitsubishi i-MiEV devine prima maşină total electrică pe care specialiştii de la Euro NCAP o supun testelor de coliziune. În urma cărora verdictul iese unul bun, maşina obţinând 4 stele din 5, un rezultat meritoriu pentru o maşină de asemenea dimensiuni.

În privinţa siguranţei pasagerilor maşinii, Mitsubishi i-MiEV a obţinut un calificativ de 73% pentru pasagerii adulţi, respectiv de 78% pentru copii (pentru reamintire, la acelaşi nivel cu Dacia Duster). Specialiştii sunt de părere că habitaclul a rezistat la limită în condiţiile date, în cazul unui accident frontal survenit la o viteză mai mare lucrurile devenind mai grave - lucru valabil pentru orice maşină de clasă mini.

Şoferul se poate spune că prezintă o zonă critică doar în ce priveşte pieptul, în timp ce suportul pentru piciorul stâng poate produce probleme în unele cazuri. În cazul impactului lateral, maşina a fost depunctată pentru că uşa şoferului s-a deschis, iar la impactul lateral cu un stâlp măsurătorile au relevat valori la limită pentru pieptul tuturor manechinelor.

Foarte important pentru o maşină electrică, elementele sistemului de propulsie şi bateriile se dovedesc foarte bine izolate, riscul unui incendiu sau a altor probleme în caz de accident fiind aproape inexistent. Bateriile, în special, sunt separate de celula de rezistenţă pentru pasageri şi nu au fost deloc deteriorate în timpul accidentului.

La protecţia copiilor, Mitsubishi i-MiEV stă, din nou, bine, specialiştii având observaţii doar asupra informaţiilor privind statusul airbagurilor, insuficient de lizibile pentru şofer. Însă, per total, maşina a primit punctaj maxim pentru protecţia copiilor de până la 3 ani, plasaţi în scaune speciale pe locurile din spate.

Un punct sensibil al lui Mitsubishi i-MiEV îl reprezintă protecţia pietonilor, maşina primind un calificativ de 48%. Deşi spoilerul a primit scorul maxim, capota faţă poate afecta serios picioarele celor loviţi, dar şi capetele copiilor, în cazul unui impact la viteză medie. i-MiEV se prezintă bine la capitolul sisteme de siguranţă, oferind standard controlul electronic al stabilităţii, împreună cu o baterie completă de airbaguri şi avertizoare pentru uitarea centurii de siguranţă.

În concluzie, Mitsubishi i-MiEV demonstrează că maşinile electrice nu fac rabat nici în ce priveşte securitatea rutieră. Rămâne să vedem dacă maşinile electrice Renault vor fi primele de acest fel care vor primi 5 stele, cunoscut fiind "apetitul" francezilor pentru calificativele excelente la testele de siguranţă.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.