Prima maşină fabricată „sută la sută” de români - FOTO

Istoria maşinilor din România nu este foarte vastă, iar multe din autoturismele produse la noi nu au fost 100% româneşti.

Prima maşină fabricată „sută la sută” de români - FOTO Prima maşină fabricată „sută la sută” de români - FOTO

Malaxa 1C este primul vehicul românesc fabricat la Reşiţa în anul 1945, imediat după sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial. La maşină au lucrat şi tehnicieni de la IAR Braşov, prima fabrică de avioane din ţara noastră.

Presa postbelică a scris despre Malaxa 1C, botezată după numele inginerului Nicolae Malaxa, un cunoscut întreprinzător al perioadei de după cel de-al Doilea Război Mondial.

„Proiectul autoturismului aparţine unui grup de ingineri şi tehnicieni de la uzinele A. S.A.M. şi Malaxa din Bucureşti şi IAR din Braşov, conduşi de ing. Petre Carp. Maşina avea un motor cu trei cilindri în stea, cu răcire forţată cu aer, capabil să dezvolte 30 de cai putere (după măsurătorile vremii). Soluţia constructivă era ‘totul în spate’, motorul formând un tot cu diferenţialul şi cutia de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg, iar ansamblul cu diferenţialul şi cutia de viteze ajungea la 150 kg. Pentru a asigura răcirea motorului, între plafon şi acoperiş era lăsat un spaţiu pentru canalizarea aerului necesar. Aerul era captat din faţă, de deasupra parbrizului şi era canalizat prin acoperişul cu pereţi dubli, cu ajutorul unui ventilator, care îl absorbea, dirijând o parte peste cilindri, iar restul la carburator. Viteza maximă era de 120 km/h. Malaxa oferea un nivel înalt de confort şi putea transporta până la şase persoane. Caroseria avea o formă aerodinamică, foarte elegantă, cu portbagajul în partea din faţă, sub capotă, unde se afla şi roata de rezervă. Prinderea caroseriei pe şasiu se făcea prin tampoane de cauciuc. Consumul de benzină era de 10 l/100 km”, relevă presa timpului, citată de auto-bild.ro.

Între 1945 şi 1947 au fost produse circa 200 de maşini Malaxa. Datorită condiţiilor economice destul de grele existente pe întregul continent şi în România, nu s-a putut trece la producţia de serie.

După sosirea la putere a sovieticilor, producţia a fost oprită şi linia de asamblare a fost mutată în Rusia, la Podgorye. 

VIDEO Iată cum au reacţionat şoferii la coloana oficială a lui Klaus Iohannis

 

VIDEO Cum urci un motostivuitor pe o plaformă like a boss!

VIDEO Cum arată şi cât costă noua variantă DACIA DUSTER lansată în România: internet wireless şi alte jucării "hi-tech"

GALERIE FOTO Cum arată Dacia Duster de aproape 20.000 de euro. Printre opţiuni, tapiţerie de piele

VIDEO Noul BMW Seria 7. Nava-amiral a constructorului bavarez iese pe şosele - GALERIE FOTO

Renault Talisman (2015): imagini şi informaţii cu înlocuitorul lui Laguna şi Latitude

VIDEO Messi face reclamă la cea mai ieftină maşină

Bugatti Veyron vs. Koenigsegg CCXR. Care pe care? (VIDEO)

Atenţie, Tesla! Vine Aston Martin electric de 1000 de cai-putere

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.