Primele detalii despre noul Mercedes-Benz SLK 55 AMG

Vârful de gamă Mercedes-Benz SLK 55 AMG urmează să fie prezentat în premieră mondială la Salonul Auto Frankfurt 2011. Dar, până atunci, iată primele detalii despre acest model.

Primele detalii despre noul Mercedes-Benz SLK 55 AMG Primele detalii despre noul Mercedes-Benz SLK 55 AMG

Noul Mercedes-Benz SLK 55 AMG urmează să capete motorul V8 cu injecţie directă de 5.461 cmc, cu numele de cod M152. Un propulsor care afişează valori foarte bune pentru o maşină sport: 422 CP/6.800 rpm, respectiv un cuplu maxim de 540 Nm/4.500 rpm.

De altfel, vorbim despre aceeaşi unitate de pe Mercedes-Benz CLS 63 AMG, dar cu multiple modificări: lipsa turbocompresoarelor, sistem nou de admisie, o nouă pompă de carburant sau supape mai lungi. V8-ul se dovedeşte foarte uşor graţie utilizării aluminiului, având doar 187 kg, iar injectoarele piezoelectrice sunt capabile de o presiune de 200 bar.

Unul dintre atuurile V8-ului de pe noul SLK 55 AMG în lupta cu emisiile de CO2 îl reprezintă sistemul de funcţionare în doar 4 cilindri - sistem preluat din Formula 1. În funcţie de condiţiile de utilizare şi viteza maşinii, unitatea centrală comandă decuplarea alimentării pentru jumătate dintre injectoare, în modul "C" (Controlled Efficiency) al cutiei de viteze automate.

Practic, motorul funcţionează doar în patru cilindri pe o plajă de turaţii între 800 şi 3.600 rpm, cuplul maxim disponibil în acest caz fiind de 230 Nm, suficient pentru rularea la viteză mică în oraş sau în regim de croazieră pe autostradă. După 3.600 rpm, în doar 30 de milisecunde intră în funcţiune şi ceilalţi cilindri (2, 3, 5 şi 8), într-un mod imperceptibil pentru cel de la volan.

Maşina este dotată şi cu sistem Start&Stop plus unul de recuperare a energiei la frânare.Prin urmare, deşi puterea este mai mare cu 62 CP, consumul a fost redus cu 30% faţă de precedenta generaţie Mercedes-Benz SLK AMG: 8,5 litri/100 km faţă de 12 litri/100 km (emisiile CO2 se cifrează acum la 199 g/km, motorul fiind compatibil Euro 5).

Tot la Salonul Auto Frankfurt 2011, germanii vor prezenta şi versiunea cea mai economică a roadsterului lor: Mercedes-Benz SLK 250 CDI, echipat cu propulsorul common-rail de 2,1 litri având 204 CP şi 500 Nm. Acest SLK va afişa un consum mediu de 5,0 litri/100 km şi emisii CO2 de 130 g/km.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.