Primele imagini cu noua generaţie Suzuki SX4

Autor: Andrei Nan acum 7 ani Știri

Noul Suzuki SX4 debutează sub reflectoarele Salonului Auto Geneva 2013 cu un obiectiv foarte clar: acela de a recupera cât mai mult din terenul pierdut în faţa lui Nissan Qashqai.

Dacă prima generaţie SX4 era mai mică decât rivalul Nissan, iată că noua generaţie s-a adaptat şi a crescut vizibil în dimensiuni: lungime de 4,30 metri (cu 15 cm mai mult decât predecesorul) şi ampatament de 2,60 metri (un plus de 10 cm faţă de precedentul SX4).

Ca aspect, noul Suzuki SX4 nu dezamăgeşte, propunând un stil curat, îndreptat spre familişti şi care, la nivelul unor detalii, ar putea fi acuzat că s-a inspirat poate cam mult din Qashqai…

Interiorul promite un bun nivel al calităţii, aspectul general al bordului punând accentul pe ergonomie şi pe simetrie. Un mare plus se înregistreză acum la nivelul portbagajului, care aproape se dublează: la precedentul SX4 era de 270 de litri, acum este de 430 litri.

La nivelul motorizărilor, noul Suzuki SX4 este disponibil cu două motoare, unul pe benzină şi unul diesel, ambele având aceeaşi cilindree, 1,6 litri, dar şi aceeaşi putere, adică 120 CP. Motorul pe benzină poate fi combinat opţional şi cu o cutie automată CVT, în timp ce dieselul beneficiază doar de o manuală cu 6 trepte.

Ambele motorizări sunt oferite atât cu tracţiune doar faţă, cât şi cu tracţiune integrală AWD, controlată electronic. Noul SX4 primeşte un sistem 4×4 evoluat, denumit ALLGRIP 4WD, care are patru moduri de funcţionare: ”Auto”, ”Sport”, ”Snow” şi ”LOCK”, selectabile de la un buton de pe tunelul central.

În modul ”Auto”, puterea este transmisă roţilor faţă, iar la sesizarea tendinţei de derapare, cuplul motor este distribuit şi roţilor spate. În modul ”Sport” este privilegiat răspunsul la acceleraţie, pentru demaraje şi reprize mai bune. În modul ”Snow” se intervine asupra funcţionării ESP-ului pe suprafeţele fără aderenţă, întârziindu-se frânarea roţilor motoare, iar în modul ”LOCK” cuplul este transmis în mod egal ambelor punţi.

Noul Suzuki SX4 promite un upgrade serios şi la nivelul dotărilor, standard fiind oferite şapte airbaguri, cruise control, monitorizarea pneurilor sau sistemul ”Auto Start Stop” pentru motoare. De asemenea, SX4 promite un comportament rutier mai bun, chiar mai sportiv, pe gusturile europenilor.

Deocamdată, nu se ştie când va fi lansat în vânzare noul Suzuki SX4, dar ştim că va fi produs în fabrica Suzuki din Ungaria, posibil alături de corespondentul Fiat Sedici, care e foarte probabil să fie lansat la Frankfurt 2013.



Comentarii
Inchide