Primele poze oficiale cu Mercedes-Benz SLS AMG Roadster

Premiera oficială a noii versiuni Mercedes-Benz SLS AMG Roadster va avea loc la Salonul Auto Frankfurt 2011, însă germanii ne oferă deja primele imagini cu supercarul decapotabil în teste.

Primele poze oficiale cu Mercedes-Benz SLS AMG Roadster Primele poze oficiale cu Mercedes-Benz SLS AMG Roadster

Prima oară când Mercedes-Benz a "scăpat" imagini oficiale cu noul Mercedes-Benz SLS AMG Roadster a fost la începutul acestui an, într- scurtă reclamă difuzată cu ocazia finalei de fotbal american NFL. Acum, înaintea premierei mondiale de la Salonul Auto Frankfurt 2011, germanii ne arată cum se "încălzeşte" noul supercar decapotabil în teste de circuit.

Maşina nu este camuflată, însă putem observa că siglele au fost scoase de pe maşină, iar blocurile optice faţă şi spate sunt acoperite cu bandă adezivă, ceea ce înseamnă că e vorba de o versiune de preserie, care foloseşte timpul până la lansarea oficială pentru teste intensive pe circuit. În rest, SLS AMG Roadster aplică aceeaşi reţetă ca orice decapotabilă de calibrul ei, adoptând un soft-top, care îi conferă un puternic aer de nobleţe.

Inginerii sunt foarte focusaţi pe noul soft-top, care presupune modificări structurale importante faţă de versiunea coupe (care are portierele de tip "gullwing", cu deschidere în sus). Prin urmare, şasiul din aluminiu a fost rigidizat suplimentar, prin reproiectarea pragurilor, dar modificările nu se opresc aici: au fost plasate elemente de rigidizare suplimentare între parbriz şi tunelul central, precum şi între spaţiul soft-top-ului şi rezervor, pentru o fixare mai bună a punţii spate.

Astfel au fost eliminate vibraţiile specifice unei maşini decapotabile, ceea ce înseamnă şi un răspuns mai bun al amortizoarelor, iar caroseria versiunii SLS AMG Roadster a primit un surplus de numai 2,2 kg faţă de versiunea coupe. În plus, datorită rigidităţii exemplare, soft-top-ul poate fi acţionat electric până la viteze de 50 km/h.

Roadsterul mai presupune şi adoptarea unui sistem roll-over (pentru protecţia în caz de rostogolire), ceea ce a însemnat mutarea boxelor sistemului audio Bang&Olufsen. Luneta beneficiază de un tratament special în procesul de fabricaţie, fiind integrată perfect în soft-top şi asigurând o scădere a turbulenţelor şi zgomotelor aerodinamice.

Soft-top-ul este, după cum spuneam, din material textil, iar timpul pentru capotarea/decapotarea sa este de numai 11 secunde. Acoperişul escamotabil este fabricat din trei straturi de material, iar structura sa metalică (care conţine elemente din magneziu, oţel şi aluminiu) a fost optimizată pentru a-i conferi maşinii un centru de greutate cât mai scăzut.

Viteza maximă pentru care a fost proiectat soft-top-ul este de 317 km/h, iar inginerii ne asigură că SLS AMG Roadster oferă un nivel extrem de scăzut al zgomotelor, chiar şi când maşina este decapotată. În plus, pe interior soft-top-ul este gândit aşa încât să reducă nivelul vibraţiilor cât mai mult, lucru valabil şi pentru paravanul de vânt realizat din plexiglas.

Nu în ultimul rând, roadsterul SLS AMG a trecut probe foarte dificile în centrul de teste Mercedes-Benz din Sindelfingen: nu mai puţin de 16 teste au fost concepute pentru a verifica etanşeitatea acoperişului, în diverse condiţii de ploaie şi temperatură. La care se adaugă testul fiabilităţii, constând din 20.000 de cicluri de închidere/deschidere pe loc, urmate de 2.500 de cicluri realizate în condiţii de mişcare.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.