Primul Roadshow Renault 100% electric din România

În perioada 18-22 aprilie, Renault organizează în Bucureşti primul Roadshow 100% electric. Am avut astfel ocazia să luăm contact pentru scurt timp cu Renault Fluence Z.E. şi Renault Kangoo Z.E. şi să înţelegem mai bine planurile francezilor pentru maşinile electrice.

Primul Roadshow Renault 100% electric din România Primul Roadshow Renault 100% electric din România

Preocuparea pentru protecţia mediului şi, implicit, strategia Zero Emission face parte din ADN-ul noii viziuni de marcǎ a Renault, a cărei semnătură este "Drive the Change". Maşina electrică este o provocare strategică şi o etapǎ crucialǎ în istoria mǎrcii, pe care Renault o tratează cu foarte multa responsabilitate şi implicare.

Obiectivul alianţei Renault-Nissan este comercializarea la scarǎ largǎ a maşinilor electrice, vizând ocuparea poziţiei de lider pe piaţa mondialǎ a vehiculelor electrice. Amploarea angajamentului Renault în acest proiect se traduce într-un obiectiv de mediu ambiţios: reducerea amprentei carbonice cu peste 20% pe vehicul vândut pânǎ în 2016.

Începând din toamna anului 2011 şi pânǎ la jumătatea anului 2012, Renault va lansa 4 vehicule electrice pe pieţele internaţionale: un cvadriciclu ideal pentru deplasările în oraş - Renault Twizy, o citadinǎ compactǎ - Renault Zoe, o berlinǎ statutarǎ - Renault Fluence Z.E. şi o furgonetǎ de transport marfǎ - Renault Kangoo ZE.

În plus, un aspect esenţial în atingerea obiectivului comercial este gradul ridicat de accesibilitate a vehiculelor electrice Renault. Astfel, pe piaţa din Franţa, Fluence Z.E, spre exemplu, costǎ 21.300 euro (preţ din care s-a dedus subvenţia de 5.000 euro de la stat) la care se adăugǎ 79 euro, chiria lunarǎ pentru baterie.

La nivel internaţional, Renault nu se limiteazǎ la a oferi un produs către piaţă, ci lucrează concret cu autorităţile centrale, locale şi companiile din domeniul electricităţii pentru dezvoltarea infrastructurii. În România, Renault are aceeaşi abordare responsabilă a acestui subiect. Comercializarea vehiculului electric este o revoluţie a modelului de business tradiţional, implicǎ mult mai multe eforturi de pregǎtire în etapa de pre-lansare faţǎ de vehiculul termic.

Astfel, Renault se implicǎ activ în încheierea de parteneriate cu autorităţile române şi energeticieni de renume. Etapa următoare va consta în cooptarea câtorva oraşe-pilot care vor fi precursoarele acestui proiect, implementând infrastructura de reîncărcare. Urmează apoi etapa de comercializare cu adresabilitate, în prima fază, către companii.

Referitor la planurile pentru lansarea comercială în România, Fabrice Cambolive, administrator unic Renault Nissan Romania, oferă estimări încurajatoare:

"Am dorit să aducem modelele Renault Z.E. în Bucureşti pentru a arăta că vehiculul electric se integrează perfect în traficul urban, având performanţe excelente. În ceea ce priveşte lansarea comercială a gamei Renault Z.E. în România, ne-a bucurat anunţul făcut de autorităţi în urmă cu două săptămâni, cu privire la încurajarea vânzărilor de maşini electrice.

În plus, suntem în faza de încheiere de parteneriate cu un pool de companii de renume din domeniul energetic. Avem astfel motive întemeiate să credem că vom avea o infrastructură adecvată, care ne va permite în viitorul apropiat să aducem vehiculul electric pe şoselele din România."

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.