Primul Roadshow Renault 100% electric din România

Primul Roadshow Renault 100% electric din România

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Știri

Preocuparea pentru protecţia mediului şi, implicit, strategia
Zero Emission face parte din ADN-ul noii viziuni de marcǎ a
Renault, a cărei semnătură este „Drive the Change”. Maşina
electrică este o provocare strategică şi o etapǎ crucialǎ în
istoria mǎrcii, pe care Renault o tratează cu foarte multa
responsabilitate şi implicare.

Obiectivul alianţei Renault-Nissan este comercializarea la scarǎ
largǎ a maşinilor electrice, vizând ocuparea poziţiei de lider pe
piaţa mondialǎ a vehiculelor electrice. Amploarea angajamentului
Renault în acest proiect se traduce într-un obiectiv de mediu
ambiţios: reducerea amprentei carbonice cu peste 20% pe vehicul
vândut pânǎ în 2016.

Începând din toamna anului 2011 şi pânǎ la jumătatea anului
2012, Renault va lansa 4 vehicule electrice pe pieţele
internaţionale: un cvadriciclu ideal pentru deplasările în oraş –

Renault Twizy
, o citadinǎ compactǎ –
Renault Zoe
, o berlinǎ statutarǎ –
Renault Fluence Z.E.
şi o furgonetǎ de transport marfǎ –

Renault Kangoo ZE
.

În plus, un aspect esenţial în atingerea obiectivului comercial
este gradul ridicat de accesibilitate a vehiculelor electrice
Renault. Astfel, pe piaţa din Franţa, Fluence Z.E, spre exemplu,
costǎ 21.300 euro (preţ din care s-a dedus subvenţia de 5.000 euro
de la stat) la care se adăugǎ 79 euro, chiria lunarǎ pentru
baterie.

La nivel internaţional, Renault nu se limiteazǎ la a oferi un
produs către piaţă, ci lucrează concret cu autorităţile centrale,
locale şi companiile din domeniul electricităţii pentru dezvoltarea
infrastructurii. În România, Renault are aceeaşi abordare
responsabilă a acestui subiect. Comercializarea vehiculului
electric este o revoluţie a modelului de business tradiţional,
implicǎ mult mai multe eforturi de pregǎtire în etapa de
pre-lansare faţǎ de vehiculul termic.

Astfel, Renault se implicǎ activ în încheierea de parteneriate
cu autorităţile române şi energeticieni de renume. Etapa următoare
va consta în cooptarea câtorva oraşe-pilot care vor fi
precursoarele acestui proiect, implementând infrastructura de
reîncărcare. Urmează apoi etapa de comercializare cu
adresabilitate, în prima fază, către companii.

Referitor la planurile pentru lansarea comercială în România,
Fabrice Cambolive, administrator unic Renault Nissan Romania, oferă
estimări încurajatoare:

„Am dorit să aducem modelele Renault Z.E. în Bucureşti pentru a
arăta că vehiculul electric se integrează perfect în traficul
urban, având performanţe excelente. În ceea ce priveşte lansarea
comercială a gamei Renault Z.E. în România, ne-a bucurat anunţul
făcut de autorităţi în urmă cu două săptămâni, cu privire la
încurajarea vânzărilor de maşini electrice.

În plus, suntem în faza de încheiere de parteneriate cu un pool
de companii de renume din domeniul energetic. Avem astfel motive
întemeiate să credem că vom avea o infrastructură adecvată, care ne
va permite în viitorul apropiat să aducem vehiculul electric pe
şoselele din România.”



Comentarii
Inchide