Principalul rival al lui Logan 2 vine la Geneva 2012: Skoda Rapid

Iată o mică mare surpriză pe care Skoda o pregăteşte pentru Salonul Auto Geneva 2012: premiera europeană a sedanului Skoda Rapid. Care a debutat mai întâi în India şi este bazat pe platforma tehnică a lui Volkswagen Polo Sedan. Are de ce să-şi facă griji viitoarea Dacia Logan 2?

Principalul rival al lui Logan 2 vine la Geneva 2012: Skoda Rapid Principalul rival al lui Logan 2 vine la Geneva 2012: Skoda Rapid

Cehii vin cu o premieră surprinzătoare la Salonul Auto Geneva 2012: noul model Skoda Rapid. Nu are nici o legătură cu echipa de fotbal bucureşteană, nici cu vitezele ameţitoare ale maşinilor supersport. Are, însă, o foarte mare legătură cu Volkswagen Polo Sedan, un model care, pe plan european, le este rezervat doar ruşilor.

Mai exact, Skoda Rapid, care a debutat în India spre finalul lui 2011, este un Polo Sedan cosmetizat, având o parte frontală care aminteşte foarte clar de Skoda Fabia. În rest, partea laterală, spatele sau interiorul sunt similare cu ale modelulului VW, cehii considerând că nu e nevoie de investiţii majore pentru a departaja mai mult Rapid de Polo Sedan.

Aşadar, devine clar că Skoda Mission L prefigurează, mai degrabă, urmaşul lui Skoda Octavia, în timp ce Skoda Rapid poate fi considerat un urmaş al lui Skoda Fabia Sedan (despre care se specula că se va numi Felicia). În pus, acest sedan de clasă mică urmează să fie pricipalul contracandidat al viitorului model autohton Dacia Logan 2.

În primul rând, Skoda Rapid anunţă preţuri foarte competitive: pe piaţa germană, modelul cehilor va porni de la circa 13.000 euro, în condiţiile unui echipament standard destul de generos, mai ales la capitolul siguranţă. Un preţ interesant, mai ales comparativ cu rivalii coreeni, specialişti când vine vorba de raportul preţ/echipare.

Skoda Rapid are o lungime de 4,38 metri, iar ampatamentul măsoară 2,55 metri (cam la acelaşi nivel cu Skoda Octavia, care are 2,58 metri, dar mai mic decât al viitorului Logan 2, în condiţiile în care actualul Logan are un ampatament de 2,63 metri). Capacitatea portbagajului se cifrează la 460 de litri, ceva mai puţin decât a actualului Logan.

Ca motorizări, Rapid va avea dreptul la micul 1.2 TSI, cu puteri de 85 CP sau de 105 CP, dar rămâne de văzut dacă va fi adaptat şi micul trei cilindri de 1,0 litri, de pe Skoda Citigo. Cel mai puternic motor pe benzină va fi TSI-ul de 1,4 litri şi 122 CP.

La capitolul diesel, Skoda Rapid va beneficia de motorul 1.6 TDI de 105 CP, însă doar la Geneva 2012 vom afla dacă în ofertă vom regăsi şi dieselul de 2,0 litri şi 140 CP - există un pericol real de canibalizare cu Octavia, dar, pe de altă parte, o putere prea mare ar însemna şi un preţ mai ridicat, ceea ce ar putea afecta imaginea de berlină accesibilă a lui Skoda Rapid.

Aşadar, nu doar Dacia Lodgy şi Ford B-Max vor fi de maxim interes pentru noi la salonul elveţian, ci şi acest proaspăt rival al viitorului Logan 2. Suntem curioşi care este părerea voastră:

CREDEŢI CĂ SKODA RAPID VA AVEA MAI MULT SUCCES DECÂT DACIA LOGAN 2?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.