Principalul rival al lui Logan 2 vine la Geneva 2012: Skoda Rapid

Autor: Oraan Mărculescu 16 feb. 2012 Știri auto

Cehii vin cu o premieră surprinzătoare la Salonul Auto Geneva 2012: noul model Skoda Rapid. Nu are nici o legătură cu echipa de fotbal bucureşteană, nici cu vitezele ameţitoare ale maşinilor supersport. Are, însă, o foarte mare legătură cu Volkswagen Polo Sedan, un model care, pe plan european, le este rezervat doar ruşilor.

Skoda Rapid va fi surpriza cehilor de la Salonul Auto Geneva 2012

Mai exact, Skoda Rapid, care a debutat în India spre finalul lui 2011, este un Polo Sedan cosmetizat, având o parte frontală care aminteşte foarte clar de Skoda Fabia. În rest, partea laterală, spatele sau interiorul sunt similare cu ale modelulului VW, cehii considerând că nu e nevoie de investiţii majore pentru a departaja mai mult Rapid de Polo Sedan.

Aşadar, devine clar că Skoda Mission L prefigurează, mai degrabă, urmaşul lui Skoda Octavia, în timp ce Skoda Rapid poate fi considerat un urmaş al lui Skoda Fabia Sedan (despre care se specula că se va numi Felicia). În pus, acest sedan de clasă mică urmează să fie pricipalul contracandidat al viitorului model autohton Dacia Logan 2.

Skoda Rapid este un VW Polo Sedan cu fata de Fabia

În primul rând, Skoda Rapid anunţă preţuri foarte competitive: pe piaţa germană, modelul cehilor va porni de la circa 13.000 euro, în condiţiile unui echipament standard destul de generos, mai ales la capitolul siguranţă. Un preţ interesant, mai ales comparativ cu rivalii coreeni, specialişti când vine vorba de raportul preţ/echipare.

Skoda Rapid are o lungime de 4,38 metri, iar ampatamentul măsoară 2,55 metri (cam la acelaşi nivel cu Skoda Octavia, care are 2,58 metri, dar mai mic decât al viitorului Logan 2, în condiţiile în care actualul Logan are un ampatament de 2,63 metri). Capacitatea portbagajului se cifrează la 460 de litri, ceva mai puţin decât a actualului Logan.

Dimensional, Skoda Rapid este un rival direct pentru viitorul Logan 2

Ca motorizări, Rapid va avea dreptul la micul 1.2 TSI, cu puteri de 85 CP sau de 105 CP, dar rămâne de văzut dacă va fi adaptat şi micul trei cilindri de 1,0 litri, de pe Skoda Citigo. Cel mai puternic motor pe benzină va fi TSI-ul de 1,4 litri şi 122 CP.

La capitolul diesel, Skoda Rapid va beneficia de motorul 1.6 TDI de 105 CP, însă doar la Geneva 2012 vom afla dacă în ofertă vom regăsi şi dieselul de 2,0 litri şi 140 CP – există un pericol real de canibalizare cu Octavia, dar, pe de altă parte, o putere prea mare ar însemna şi un preţ mai ridicat, ceea ce ar putea afecta imaginea de berlină accesibilă a lui Skoda Rapid.

Skoda Rapid promite un pret de baza de circa 13.000 euro in Germania

Aşadar, nu doar Dacia Lodgy şi Ford B-Max vor fi de maxim interes pentru noi la salonul elveţian, ci şi acest proaspăt rival al viitorului Logan 2. Suntem curioşi care este părerea voastră:

CREDEŢI CĂ SKODA RAPID VA AVEA MAI MULT SUCCES DECÂT DACIA LOGAN 2?

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide