Producătorul chinez Briliiance stopează importurile în Europa

Autor: Dan Vache 06 mai 2010 Știri auto
Producătorul chinez Briliiance stopează importurile în Europa

Chinezii au remis un comunicat agenţiei de presă Reuters, prin
care afirmă că au luat decizia de a stopa vânzările de
maşini Brilliance pe piaţa europeană
, din cauza
insuccesului modelelor BS4 şi BS6.

Deocamdată nu se ştie dacă şi când va reveni marca Brilliance în
Europa, oficialii firmei dorind să propună clientelei europene
maşini care să corespundă normelor de poluare şi, mai ales, de
securitate foarte severe de pe Bătrânul Continent, faţă de
Asia.

Acest anunţ vine la doar câteva luni după ce importatorul
principal de maşini Brilliance pentru Europa de Vest, HSO Motors, a
declarat că intră în faliment. Unul dintre factorii principali ai
insuccesului maşinilor Brilliance pe piaţa europeană a fost
nivelul de securitate foarte scăzut
, testele de siguranţă realizate de ADAC fiind
grăitoare.

Totuşi, în ceea ce îi priveşte pe chinezi, nu înseamnă că
Brilliance nu va avea succes pe piaţa indigenă, unde producătorul
chinez oferă o gamă variată de modele, fiind perceput ca o marcă
premium. În plus, nu trebuie uitat că parteneriatul cu BMW
le asigură chinezilor accesul la tehnologii foarte noi
,
iar capacitatea demonstrată de adaptare a industriei auto chineze
cu siguanţă ne va arăta o evoluţie majoră în următorii ani.

Retragerea Brilliance de pe piaţa europeană nu va afecta prea
mult vânzările mărcii pe plan mondial. Deşi în 2006 planurile
companiei erau de a vinde nu mai puţin de 150.000 de maşini
Brilliance în Europa pe parcursul a 5 ani, realitatea arată
rezultate extraordinar de slabe, cu un total de numai câteva mii de
maşini până acum.

Iar criza economică înseamnă vânzări foarte slabe în Europa,
spre deosebire de piaţa chineză, într-o continuă expansiune şi,
bineînţeles, cu un potenţial mult mai mare.

Un lucru e cert: exemplul Brilliance trebuie să îi pună
serios pe gânduri pe ceilalţi producători chinezi care vor să vină
în Europa
, deoarece un preţ foarte mic nu este suficient
pentru a garanta vânzări profitabile, iar ignorarea normelor
europene poate însemna un insucces garantat.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide