Producătorul chinez Briliiance stopează importurile în Europa

Veste bună pentru cei care nu văd cu ochi buni invazia chinezilor în Europa: Brilliance, partenerul BMW în China, a decis să pună stop vânzărilor pe piaţa europeană. Ghiciţi motivul?

Producătorul chinez Briliiance stopează importurile în Europa Producătorul chinez Briliiance stopează importurile în Europa

Chinezii au remis un comunicat agenţiei de presă Reuters, prin care afirmă că au luat decizia de a stopa vânzările de maşini Brilliance pe piaţa europeană, din cauza insuccesului modelelor BS4 şi BS6.

Deocamdată nu se ştie dacă şi când va reveni marca Brilliance în Europa, oficialii firmei dorind să propună clientelei europene maşini care să corespundă normelor de poluare şi, mai ales, de securitate foarte severe de pe Bătrânul Continent, faţă de Asia.

Acest anunţ vine la doar câteva luni după ce importatorul principal de maşini Brilliance pentru Europa de Vest, HSO Motors, a declarat că intră în faliment. Unul dintre factorii principali ai insuccesului maşinilor Brilliance pe piaţa europeană a fost nivelul de securitate foarte scăzut, testele de siguranţă realizate de ADAC fiind grăitoare.

Totuşi, în ceea ce îi priveşte pe chinezi, nu înseamnă că Brilliance nu va avea succes pe piaţa indigenă, unde producătorul chinez oferă o gamă variată de modele, fiind perceput ca o marcă premium. În plus, nu trebuie uitat că parteneriatul cu BMW le asigură chinezilor accesul la tehnologii foarte noi, iar capacitatea demonstrată de adaptare a industriei auto chineze cu siguanţă ne va arăta o evoluţie majoră în următorii ani.

Retragerea Brilliance de pe piaţa europeană nu va afecta prea mult vânzările mărcii pe plan mondial. Deşi în 2006 planurile companiei erau de a vinde nu mai puţin de 150.000 de maşini Brilliance în Europa pe parcursul a 5 ani, realitatea arată rezultate extraordinar de slabe, cu un total de numai câteva mii de maşini până acum.

Iar criza economică înseamnă vânzări foarte slabe în Europa, spre deosebire de piaţa chineză, într-o continuă expansiune şi, bineînţeles, cu un potenţial mult mai mare.

Un lucru e cert: exemplul Brilliance trebuie să îi pună serios pe gânduri pe ceilalţi producători chinezi care vor să vină în Europa, deoarece un preţ foarte mic nu este suficient pentru a garanta vânzări profitabile, iar ignorarea normelor europene poate însemna un insucces garantat.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.