Proiect de lege: creşterea TVA-ului la 33,3% pentru ”maşinile de lux”

Deocamdată, puteţi sta liniştiţi: e un proiect de lege propus de câţiva deputaţi din parlamentul Franţei. Ciudat este, însă, ceea ce înţeleg aceştia prin ”maşini de lux”. Vedeţi în continuare.

Proiect de lege: creşterea TVA-ului la 33,3% pentru ”maşinile de lux” Proiect de lege: creşterea TVA-ului la 33,3% pentru ”maşinile de lux”

În Franţa tot auzim de proiecte de legi foarte drastice - de exemplu, cel prin care se doreşte interzicerea circulaţiei în zona Parisului a maşinilor fabricate înainte de anul 2000 şi care a dat naştere unui curent de opinie vehement, îndreptat împotriva iniţiatorilor.

Acum opinia publică din Franţa a luat din nou poziţie împotriva unei noi propuneri, venită din partea partidului GDR (Gauche Democratique Republicaine): creşterea TVA-ului pentru maşinile de lux la 33,3% - în condiţiile în care TVA-ul în Franţa este de 19,6%. Totuşi, nu valoarea crescută a TVA-ului e marea problemă.

Ce înseamnă pentru aceşti deputaţi francezi sintagma "maşină de lux"? Ei bine, orice maşină cu motor mai puternic de 180 CP! Conform poziţiei oficiale, "principalul atribut al maşinilor de lux este puterea acestora, aşa încât propunerea ia în seamă această caracteristică".

Nu ştim ce vârstă au aceşti deputaţi şi ce cunoştinţe în materie de maşini. Suntem de acord că, pe fondul crizei economice, creşterea TVA-ului la unele produse, în special cele de lux, ar ajuta puţin bugetul. Dar suntem siguri că veţi fi de acord cu noi: nu puterea este principalul factor de diferenţiere a maşinilor de lux de celelalte.

Mai ales când vorbim de o barieră de 180 CP, unde se încadrează modele care nu prea au legătură cu segmentul maşinilor de lux: Volkswagen Polo GTI (1,4 TSI, 180 CP), Skoda Octavia RS (2.0 TSI, 200 CP), Opel Astra (1.6 Turbo, 180 CP), Nissan Juke Turbo (1.6 T, 190 CP) sau Hyundai ix35 (2.0 CRDI, 184 CP).

VOI CARE CREDEŢI CĂ E PRINCIPALA CARACTERISTICĂ A MAŞINILOR DE LUX?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.