Proiect-pilot pentru siguranţa rutieră în UE

Centrul de cercetare VTT din Finlanda a realizat un sistem foarte complex de radare, la cererea Uniunii Europene. Dacă programul de testare de 3 ani se dovedeşte de succes, din 2013 aparatura va intra în dotarea forţelor de poliţie din UE. Nimeni nu mai scapă!

Proiect-pilot pentru siguranţa rutieră în UE Proiect-pilot pentru siguranţa rutieră în UE

Super-radar-ul finlandez in testeÎncepând din 2008, Uniunea Europeană a demarat programul ASSET (Advanced Safety and Driver Support for Essential Road Transport), cu un buget de 8,2 milioane de euro, a cărui menire este de a testa echipamente mai sofisticate pentru monitorizarea circulaţiei pe autostrăzile şi şoselele din ţările Uniunii Europene.

Momentan, testele se desfăşoară în patru ţări (Finlanda, Germania, Franţa şi Austria), iar durata acestora se întinde pe trei ani, până la finalul lui 2011. Dacă rezultatele se vor dovedi pozitive, echipamentul dezvoltat de Centrul Finlandez de Cercetare VTT va fi produs în serie, urmând a intra în dotarea poliţiei rutiere din toate ţările UE începâd cu 2013.

Ce înseamnă mai exact această aparatură? Este vorba despre un sistem avansat de camere de filmat cu conexiune wireless, echipamentul de test fiind montat, deocamdată, pe remorci speciale, pentru a permite o mobilitate ridicată a echipelor de ingineri. Oricum, în faza de producţie de serie, aparatura va avea dimensiuni mult mai mici, urmând a intra în dotarea maşinior de poliţie, dar vor exista şi astfel de aparate montate în anumite locuri de pe şosele şi autostrăzi.

SIstemul de monitorizare poate măsura distanţa între vehicule, condiţiile suprafeţei de rulare, emisiile poluante, dar este dedicat şi combaterii infracţionalităţii pe şosea, detectând atât viteza maşinilor, cât şi şoferii care nu folosesc centura de siguranţă sau utilizează telefonul mobil în timp ce conduc.

Din 2013 va deveni operationalCu alte cuvinte, un "super-radar" menit a ajuta poliţia să monitorizeze mai eficient traficul şi să aplice amenzi. Aceste sisteme de supraveghere adună toate informaţiile şi le trimit, prin intermediul reţelelor wireless, către o bază de date centralizată, la care au acces forţele de ordine sau autorităţile care se ocupă de infrastructura rutieră sau de mediu.

Interesant, comunicatul de presă precizează că "această bază de date este protejată strict prin firewall-uri şi soluţii tehnice avansate", imaginile mai vechi de o lună sau cele care nu au înregistrat încălcări ale legilor rutiere fiind distruse. Probabil hackerii abia aşteaptă să le demonstreze autorităţilor că nu e chiar aşa...

Mai rămâne ca în acest sistem să fie integrat şi Alcolaser, "radarul de alcool" inventat de ruşi, pentru ca, din 2013, să asistăm la o monitorizare totală a circulaţiei rutiere în Europa. Ceea ce ar trebui să contribuie la creşterea siguranţei rutiere, nu?

CREZI CĂ "SUPER-RADARELE" VOR AJUTA SIGURANŢA RUTIERĂ?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.