Radarele: trebuie să crească siguranţa rutieră sau să aducă bani la buget?

O ştire cu iz de scandal politic ne parvine din Franţa, unde eficacitatea radarelor de tronson este pusă sub semnul îndoielii. Dar dintr-un motiv discutabil.

Radarele: trebuie să crească siguranţa rutieră sau să aducă bani la buget? Radarele: trebuie să crească siguranţa rutieră sau să aducă bani la buget?

Franţa este una dintre ţările europene în care ultimii ani au văzut o creştere foarte mare a numărului de aparate radar montate pe autostrăzile şi şoselele din Hexagon. Un demers lăudat de guvernul francez, deoarece încă după primul an de funcţionare amenzile înregistrate au acoperit fără probleme investiţia, iar pe viitor aceste radare se estimează că vor fi foarte profitabile pentru bugetul de stat.

Recent, un senator francez, Vincent Delahaye pe numele său, a ridicat problema investiţiilor în aşa-numitele radare de tronson - genul de radar care calculează viteza medie a maşinilor pe o anumită porţiune de autostradă, ceea ce-i face pe mulţi şoferi să nu mai încerce să depăşească viteza legală.

Ei bine, conform senatorului, investiţia în radarele de tronson nu este profitabilă! Cele 20 de radare de tronson care urmează să fie montate pe autostrăzile franţuzeşti în 2014 necesită un buget de 3 milioane de euro, însă, datorită eficienţei pe care am subliniat-o mai devreme, se estimează că nu vor ”produce” aşa multe amenzi.

Ca idee, cu banii pentru 20 de radare tronson se pot achiziţiona şi monta pe autostrăzi şi şosele 50 de radare obişnuite, cărora şoferii le ”cad pradă” mult mai des şi mai uşor.

Iată, deci, un exemplu non-românesc de gândire politică aiurea: deşi principalul scop al radarelor ar trebui să fie creşterea siguranţei rutiere, prin ”calmarea” vitezomanilor şi scăderea probabilităţii de accidente cauzate de viteză, unii aleşi ai neamului pun pe primul plan profitabilitatea radarelor!

În România, care credeţi că e situaţia cu necesitatea radarelor:

SUNT PENTRU SIGURANŢĂ SAU PENTRU A ADUCE BANI LA BUGET?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.