Răsturnare de situaţie în cazul pedalei Toyota

O anchetă tehnică a Departamentului Transporturilor din Statele Unite relevă faptul că mulţi şoferi care au reclamat accelerări bruşte, se poate să fi încurcat pedalele.

Răsturnare de situaţie în cazul pedalei Toyota Răsturnare de situaţie în cazul pedalei Toyota

Toyota a întâmpinat trei mari controverse, toate având cam aceeaşi consecinţă, adică accelerarea necontrolată a modelelor Lexus sau Toyota. Prima a fost despre covoraşele care blocau în modul apăsat pedala de acceleraţie, a doua reprezenta mecanismul predispus la uzură care se manifesta într-o repliere tardivă a pedalei, iar ultima era legat de o posibilă eroare electrică responsabilă pentru accelerări bruşte. Dacă primele două cauze sunt posibile şi Toyota a întreprins acţiuni pentru a le remedia, a treia se pare că nu ar fi din vina constructorului nipon.

Astfel analizând mai multe date preluate de pe aparatele de monitorizare amplasate pe mai multe vehicule implicate în astfel de incidente, specialiştii NTHSA au descoperit că nu există un defect electric la sistemul de acceleraţie, conform Wall Street Journal. Mai mult, în cazul accidentelor puse pe seama accelerării subite, pedala de acceleraţie era apăsată la maxim, în timp ce frâna nu a fost nici măcar atinsă. Adică, mai specific, este posibil ca şoferii să fi călcat acceleraţia în loc de frână într-un moment de panică.

Există şi un precedent în acest caz, în 1989 în urma plângerilor la adresa a 5.000 de automobile Audi, Guvernul a cerut un studiu, care a relevat faptul că şoferii americani au încurcat pedalele în cazul accidentelor. Există şi premisa că aceste "cutii negre" aflate în stadiul de prototip, montate de Departamentul de Transport s-ar putea să nu înregistreze exact ce trebuie şi de aici rezultatele în contradictoriu cu reclamaţiile şoferilor.

În sprijinul ipotezei că erorile umane au condus la unele din accidente, stă şi o înregistrare video deţinută de Poliţia din Sheboygan Falls, în care se vede clar că frânele nu au fost acţionate, stopurile nesemnalând o apăsare a frânei şi că respectabila doamnă aflată la volan "a dat gaz" în loc să oprească. Investigaţiile adiţionale sunt în desfăşurare şi deznodământul se anunţă foarte interesant.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.