Renault 5 a fost 6x6 înainte ca măcar 6x6 să fie „cool”

Cum ai alinta un hot-hatch care are o pereche de roţi în plus? Păi, în primul rând, „cool”...

Renault 5 a fost 6x6 înainte ca măcar 6x6 să fie „cool” Renault 5 a fost 6x6 înainte ca măcar 6x6 să fie „cool”

Cel mai recent exemplu de maşinărie 6x6 uber-cool este Mercedes-Benz G-Class 6x6, deja intrat şi pe mâna atelierelor de tuning consacrate. Iar exemple de offroadere 6x6 au mai existat în istorie - cum ar fi acest Range 6x6, gândit de Christian Leotard. 

După internshipul de la Rover, din 1978, Christian Léotard s-a întrebat oare cum ar fi să creeze un Renault 5, bazându-se pe aceleaşi principii tehnice. Aşa că a înfiinţat firma ADPL (Application Des Procédés de Léotard) şi s-a pus pe treabă, amintind prin denumire de renumitul Tissier (Application Des Procédés Tissier), a cărui semnătură se găseşte pe multe Citroënuri modificate. 

Câteva luni mai încolo - şi mulţumită materialelor puse la dispoziţie de producătorul de sisteme 4WD Simpar - Christian Léotard a dat lumii acest Renault 5 6x6. Pe lângă cele două roţi în plus, R5-ul lui Léotard a dobândit şi 180 de kilograme extra (ajungând la 980 kg), lungimea crescând de la 3,5 la 4,21 m.

Pentru un plus de fineţe, Léotard a optat pentru o transmisie hidrostatică, folosită de regulă pentru semişenilate şi pentru autovehicule de transport public. R5-ul cu şase roţi dispunea de un volum de încărcare de 2.400 de litri, fiind capabil să care 700 de kilograme. 

Totodată, ţinuta de drum fusese îmbunătăţită cu 70%, în timp ce frânarea - mulţumită celor şase discuri de frână -, cu 33 de procente. Léotard a pregătit-o pentru Dakar, unde a şi participat cu ea, în ediţia din 1980. 

Apoi, desigur, a mers mai departe: a gândit un Renault 5 Turbo cu trei punţi. Din nevoia de mai multă putere, Léotard a păstrat motorul de 1,4 litri turbo între punţile spate, adăpostind şi un motor sub capotă, ca în cazul versiunilor standard de Renault 5. Nu ştim dacă şi-a bătut cineva capul să măsoare puterea totală a acestui hot-miriapod, însă noi nu am găsit informaţii despre creaţia lui Léotard. 

Ştim doar că a fost găsită ruginind în subsolul unui muzeu, în 2007. 

Mai vrei poveşti cu miriapozi? Ai văzut Citroënul DS modificat de Michelin? Sau de MAZ-7907, transportorul de rachete bielorus?

via oto6.fr, jalopnik.com

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.