Rezultatele financiare Grupul Volkswagen ian.-sept. 2010

Primele 9 luni ale anului 2010 înseamnă doar motive de bucurie pentru Grupul Volkswagen, care are atât vânzări foarte bune, cât şi profituri mari. Să vedem, mai exact, cu ce cifre se laudă nemţii.

Rezultatele financiare Grupul Volkswagen ian.-sept. 2010 Rezultatele financiare Grupul Volkswagen ian.-sept. 2010

În primele 9 luni ale lui 2010, grupul Volkswagen a vândut, pe plan mondial, un număr de 5,37 milioane de maşini, ceea ce înseamnă o creştere de 12,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009. Din totalul de maşini vândute, 3,39 milioane au fost maşini Volkswagen (creştere de 12,2%), 829.000 au fost maşini Audi (creştere de 17,6%), 569.000 au fost maşini Skoda (creştere de 12,8%), iar 259.000 au fost maşini Seat (creştere de numai 1,4%).

Principalele pieţe auto care au ajutat grupul să crească sunt cea a Chinei (1,48 milioane de maşini vândute, creştere de 39%) şi cea a Statelor Unite ale Americii (267.500 de maşini vândute, creştere de 21,2%). Şi în ţările din regiunea Asia-Pacific, grupul Volkswagen a înregistrat o creştere de 39,7%.

Dacă în Europa creşterea este aproape insignifiantă (2,5 milioane de maşini vândute, creştere de 1,1%), iată că în Rusia lucrurile stau mult mai bine, fiind vândute 92.300 de maşini, în creştere cu 27,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În Germania, însă, grupul Volkswagen a înregistrat o scădere de 19,3%, având vânzări de numai 770.000 de maşini.

Toate aceste vânzări au dus la o valoare extrem de bună a profitului grupului: nu mai puţin de 4,8 miliarde de euro în primele 9 luni din 2010. Iar cifra de afaceri a grupului în această perioadă a atins valoarea ameţitoare de 92,5 miliarde de euro, cu 19,9% mai mult ca în primele 9 luni din 2009.

Deşi oficialii rămân rezervaţi în ce priveşte rezultatele din al patrulea trimestru al lui 2010, finalul anului este privit cu optimism, cifra de afaceri şi profitul grupului german pe anul 2010 anunţându-se la cote ridicate, faţă de situaţia în continuare dificilă şi imprevizibilă a pieţei auto pe plan mondial. Evoluţia susţinută a Grupului Volkswagen îi face pe analişti să creadă că nemţii vor ajunge numărul unu mondial chiar mai devreme de 2015, ceea ce ar putea influenţa, pe termen scurt, tactica şi planurile concernului german.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.