Rezultatele financiare MOL pe 2018. Vânzările de carburant în România s-au menţinut la nivelul anului 2017

Autor: ProMotor 22 feb. 2019 Știri auto
Rezultatele financiare MOL pe 2018. Vânzările de carburant în România s-au menţinut la nivelul anului 2017

Grupul MOL a anunţat rezultatele financiare pentru 2018. Rezultatul operaţional EBITDA (Profitul inainte de dobânzi, rate, depreciere şi amortizare) înregistrat de MOL a crescut cu 10%, în timp ce segmentele Upstream şi Consumer Services au continuat să îşi majoreze semnificativ contribuţiile, iar o performanţă internă solidă pe segmentul Downstream a compensat parţial marjele mai reduse.

În 2018, vânzările retail de carburant din România s-au menţinut la nivelul înregistrat în 2017. Vânzările retail de motorină au înregistrat o uşoară creştere în 2018 (1%) în timp ce vânzările de benzină s-au situat uşor sub nivelul anului precedent. Grupul MOL controlează o reţea de 218 staţii de alimentare în România.

Rezultatul operaţional al grupului MOL (Clean CCS EBITDA) a crescut cu 16% în ultimul trimestru, comparativ cu Q4 2017, generând o valoare EBITDA de 2,69 miliarde USD pentru anul 2018. Aceasta reprezintă o creştere de 10% faţă de 2017, peste ţinta iniţială.

Rezultatul EBITDA (Profitul inainte de dobanzi, rate, depreciere si amortizare)  al segmentului Upstream a avut cea mai mare contribuţie în cadrul Grupului în 2018, de 1,269 miliarde USD. Aceasta reprezintă o creştere de 49%, pe fondul unui preţ mai mare la ţiţei şi gaze naturale şi a contribuţiei barililor cu marjă crescută rezultaţi din perimetrul Catcher din Marea Britanie. Pe măsură ce producţia în perimetrul Catcher a atins nivelul de saturaţie, producţia zilnică a portofoliului Upstream în cel de-al patrulea trimestru a fost în medie de aproximativ 115 mii bep, aducând media anuală la nivelul de 111 mii.

Rezultatul operaţional al segmentului Downstream a fost de 995 de milioane USD la nivelul anului 2018. Declinul de 16% se datoreşte în principal nivelului mai scăzut de rafinare şi marjelor semnificativ mai reduse din petrochimie.

Rezultatul EBITDA pe segmentul Consumer Services şi-a continuat creşterea de două cifre, atingând noi recorduri absolute. În 2018, rezultatul EBITDA a fost de 423 milioane USD, în creştere cu 18% faţă de anul precedent, pe fondul  expansiunii dinamice a marjei non-fuel şi susţinut de tendinţele sănătoase ale pieţei de carburant. Marja non-fuel per staţie a crescut în medie cu 15% anual, în ultimii 4 ani.

Segmentul Gas Midstream a înregistrat un rezultat EBITDA (Profitul inainte de dobanzi, rate, depreciere si amortizare)  de 189 milioane USD în 2018, cu 15% sub nivelul anului precedent, pe fondul schimbărilor tarifare şi a creşterii costului energiei.

Grupul MOL este o companie internaţională cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, 26.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie.

Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 9 ţări, din care 218 în România.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide