Scandal diplomatic provocat de rezilierea contractului pentru lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva

Autor: Cristian Agatie 12 sept. 2019 Știri auto
Scandal diplomatic provocat de rezilierea contractului pentru lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva

„Am deschis un conflict diplomatic la Ambasada Spaniei şi va fi chemat ambasadorul României în Spania pentru discuţii, pentru că Spania şi România sunt ţări prietene, aşa cum spune ambasadorul nostru, şi asta nu se face unei ţări prietene”, a spus Fernando Lana Hernandez.

De asemenea, susţine acesta, conflictul a ajuns la Uniunea Europeană. „Conflictul l-am dus la Comisia Europeană, unde am acuzat discriminarea companiilor străine”, a adăugat reprezentantul companiei Aldesa Construccion.

Hernandez a mai menţionat că vineri, 6 septembrie, instanţele spaniole au oprit executarea garanţiei bancare de bună execuţie a lucrărilor, la fel ca şi instanţa românească. Garanţia era depusă la o bancă din Spania „şi o sprijinea pe cea pe care o aveam în banca românească”. Cu toate acestea, BCR a plătit garanţia de bună execuţie la ora 19:00.

„Trebuie să vă spun, din păcate, că ceea ni s-a întâmplat aici nu ni s-a mai întâmplat în nicio ţară. Cu lucrarea terminată, se reziliază contractul”, a subliniat Fernando Lana Hernandez.

Comisia pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor a organizat, miercuri, o dezbatere privind rezilierea contractului lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat la finalul lunii august contractul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Într-o conferinţă de presă, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat că lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva va fi preluat de CNAIR care va face în regie proprie lucrările ce mai trebuiau executate de constructorul spaniol, astfel încât traficul să fie deschis.

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, în timp ce diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României.

Constructorul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva este Asocierea formată din SC Teloxim CON SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA – SC Arcadis Eurometudes SA.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor

Comentarii
Inchide