Se întâmplă în România: autostradă deschisă, apoi închisă, urmează demolarea. Însă pierderile nu se opresc aici

Autor: Gandul 16 oct. 2015 Știri auto
Se întâmplă în România: autostradă deschisă, apoi închisă, urmează demolarea. Însă pierderile nu se opresc aici

România va returna cei 130 milioane de euro, fondurile europene aferente lotului 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu, în cazul în care autostrada nu va fi funcţională până la sfârşitul anului 2016.

CNADNR a precizat că trebuie să dovedească „îndeplinirea obiectivelor impuse prin contractul de finanţare” până la sfârşitul anului viitor. Concret, autostrada trebuie să fie funcţională până la finele anului viitor.

Cum arată noua bijuterie a infrastructurii din România – GALERIE FOTO

 

“În conformitate cu Ghidul POST 2007-2013 pentru proiectele cu finanţare europeană din acest program, se pot efectua plăţi eligibile doar până la data de 31.12.2015.  CNADNR SA în calitate de beneficiar al fondurilor europene pentru acest proiect trebuie să dovedească prin documente de închidere îndeplinirea obiectivelor impuse prin contractul de finanţare până la 31.12.2016, astfel neexistând riscul ca la 31.12.2015 sumele rambursate de Comisia Europeana să fie necesar a fi restituite”, potrivit CNADNR.

În prezent, după ce muncitorii au descoperit că apa s-a infiltrat la 8-10 metri sub autostradă, în zona kilometrului 60, CNADNR a luat decizia de a demola şi reface corespunzător o bucată de 200 de metri din autostradă.

Prima lecţie de condus alături de un şofer profesionst incognito produce o reclamă genială – VIDEO

Ai cauciucuri de iarnă Premium, Mid Range, Economic sau Budget? Află aici

Fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, susţine că în afară de porţiunea care urmează să fie reconstruită, sunt mai multe „puncte critice” unde este nevoie nu doar de reparaţii, ci de reconstrucţia drumului.

„Sunt şapte puncte critice unde alunecările sunt grave, care au nevoie acum nu de reparaţii, ci de reconstrucţie.(…) Cheltuielile sunt mari, nu mai pot fi acoperite in interiorul actualului contract, contractul este epuizat, undeva la 120 la sută. În conditiile de fata, incotro ne indreptam? Acesti bani europeni in conditiile in care nu se face receptia vor fi pierduti integral. Se pierd banii pe intreg tronsonul Orastie-Sibiu”, a declarat Alexandru Nazare la Digi 24.

Citeşte mai departe pe gandul.info

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide