Sisteme de propulsie hibride plug-in pentru Kia XCeed şi Kia Ceed Sportswagon – Galerie FOTO

Autor: Cristian Agatie 02 sept. 2019 Știri auto

Noile versiuni Plug-in Hybrid ale modelelor Kia XCeed şi Ceed Sportswagon oferă o alternativă la modelele convenţionale dotate cu motoare pe benzină şi diesel. Noul sistem de propulsie combină un pachet de baterii litiu-ion cu capacitatea de 8.9 kWh, un motor electric de 44.5 kW şi un motor termic în patru cilindri ‘Kappa’ eficient, de 1.6 litri GDi (injecţie directă de benzină).  Puterea totală a sistemului de propulsie este de 141 CP, cu un cuplu  maxim de 265 Nm, permiţând modelului Ceed Sportswagon să accelereze de la 0 la 100 kmh în 10.8 secunde, iar modelului Kia XCeed în 11.0 secunde.

Sistemul de propulsie este cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj şi şase trepte (6DCT), permiţând şoferilor să schimbe chiar ei vitezele, pentru un stil de condus mai captivant decât în cazul altor automobile cu sistem de propulsie hibrid, echipate cu transmisia e-CVT (electronic continuously-variable transmissions). Transmisia tradiţională e-CVT hybrid converteşte o parte din puterea motorului termic prin motorul electric, rezultând o pierdere de putere din conversia energiei. Transmisia 6DCT Kia este diferită, permiţând ca toată puterea – atât a motorului electric cât şi a motorului termic – să fie transferată în paralel către transmisie, cu o pierdere minimă de energie.

Tehnologia standard de regenerare a forţei de frânare permite noilor modele Plug-in Hybrid să colecteze energia cinetică şi să reîncarce pachetul de baterii în timpul deplasării în pantă sau în timpul frânării, îmbunătăţind astfel eficienţa sistemului de propulsie.

Kia estimează o autonomie în modul complet electric de aproximativ 60 de kilometri pentru ambele modele, permiţând şoferilor să efectueze majoritatea călătoriilor zilnice dar şi scurtele deplasări doar cu energie electrică. Emisiile CO2  pentru noile versiuni Plug-in Hybrid sunt în curs de omologare şi vor fi anunţate înainte de începerea vânzărilor.

Ambele modele sunt echipate cu sistemul de sunet virtual al motorului (Virtual Engine Sound System), un sistem sonor de atenţionare care este activat în modul complet electric, la viteze reduse sau în timpul deplasării în marşarier. Sistemul generează diferite nivele de sunet virtual de până la 59 dBA pentru a atenţiona pietonii de prezenţa automobilului.

Ambele modele vor fi disponibile opţional cu pachetul de remorcare – o raritate printre automobilele din clasa hibridă.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor

Comentarii
Inchide