Sistemul de iluminat, componenta emoţională a maşinilor Volkswagen

Autor: Marius Vișan 23 oct. 2018 Știri auto

Halogen, xenon, LED, laser şi OLED (Organic Light-Emitting Diode) – tehnologia de iluminat şi designul acestor sisteme din domeniul auto au trecut în doar două decenii prin transformări revoluţionare. Dincolo de aspectul funcţional, care vizează îmbunătăţirea vizibilităţii în trafic, farurile au de acum şi o componentă emoţională. Designul sistemelor de iluminat oferă maşinilor, la fel ca în cazul oamenilor, un chip sau o experesie aparte şi o personalitate specifică. Această direcţie va influenţa semnificativ în anii care vor urma munca designerilor din cadrul companiei Volkswagen.

În timp ce farurile rotunde au definit mulţi ani la rând sistemele de iluminat instalate pe modelele Beetle sau pe prima generaţie Golf, designul exterior al maşinilor a început tot mai mult să influenţeze acum nu numai forma acestor faruri ci şi întreaga expresie a maşinii. Alegerea unui design cât mai special pentru sistemul de iluminat intră acum sub lumina reflectoarelor. „Farurile influenţează percepţia pe care ne-o facem despre o maşină mai mult decât orice alt element de design. Ele sunt cele care ne atrag privirea, iar instinctul nostru este acela de a privi o maşină fix în ochi. Farurile fac maşina umană”, subliniază Klaus Bischoff, Director Executiv departament design Volkswagen.

Lumina, prin natura sa, va face maşina viitorului mai „umană”. Luminile nu vor servi doar la creşterea gradului de siguranţă a generaţiei următoare de maşini, ci vor reprezenta de asemenea un instrument de comunicare şi interacţiune.

În viitorul apropiat, designului de interior şi celui de exterior li se va adăuga un nou concept: extraterior-ul. Acest concept poate fi înţeles drept designul spaţiului înconjurător. Vorbim despre un proces care va oferi maşinii un suflu nou. Cum se traduce acest lucru în practică? Un exemplu poate fi faptul că maşina, va „comunica” prin intermediul sistemului de iluminat cu mediul ambiant. De exemplu, noul I.D. VIZZION1), „îi face din ochi” proprietarului printr-un semnal luminos atunci când acesta se apropie de automobil.

Un alt efect viitor: iluminatul va fi un mijloc optim de comunicare, în special în situaţiile de trafic complex, aglomerat şi zgomotos. Farurile vor prelua sarcina de a menţine contactul vizual cu alţi participanţi la trafic. În ce direcţie se va îndrepta maşina? A observat pietonii şi, prin urmare, va rămâne pe loc? Aceste elemente vor creşte nivelul de siguranţă în mod natural.

Elementele de iluminat pot indica, de asemenea, foarte clar dacă maşina se află pe sistemul de condus autonom, dacă aceasta tocmai a demarat sau dacă se retrage. Mai mult, proprietarii vor putea deduce, doar cu ajutorul semnalelor luminoase, dacă maşina mai are nevoie de timp pentru încărcare sau dacă e gata de drum.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide