Sondaj: 49% dintre francezi vor maşini franţuzeşti

Dacă Furdui Iancu ar avea un corespondent în Franţa, atunci ar trebui să ştie că, în urma unui sondaj recent din Franţa, jumătate dintre cei intervievaţi vor să conducă maşini franzuzeşti. Există, însă, şi o mică poantă.

Sondaj: 49% dintre francezi vor maşini franţuzeşti Sondaj: 49% dintre francezi vor maşini franţuzeşti

Sondajul a fost realizat în perioada 7-12 mai, pe un eşantion de 1.001 persoane de peste 18 ani, rezidenţi în Franţa. Iar rezultatul a fost foarte interesant: 49% dintre cei intervievaţi au declarat că vor să conducă o maşină franţuzească, Renault, Citroen sau Peugeot.

De unde tragem concluzia că francezii sunt foarte patrioţi. Concluzia institutului francez care a realizat acest sondaj este că "din cauza mediului economic şi a crizei generale, comportamentul consumatorilor s-a schimbat radical, francezii devenind brusc mai patrioţi în ce priveşte achiziţionarea maşinilor, deoarece asta ar ajuta mai mult industria şi economia locală".

Dar să nu ne pripim cu concluziile. Şi anume "maşini franţuzeşti". Conform rapoartelor de producţie ale Asociaţiei Constructorilor de Maşini din Franţa, toţi cei trei constructori de maşini din Franţa îşi fabrică maşinile mai mult... în afara graniţelor hexagonului.

De exemplu, în 2008, Renault a produs doar 28% dintre maşinile sale în Franţa, iar grupul PSA doar 44%. În 2009, producţia de maşini franţuzeşti a scăzut cu peste 15% pe plan intern, cifrându-se la un număr de circa 1,5 milioane unităţi, dar s-a majorat cu 5,5% în afara Franţei, unde s-au construit peste 3,3 milioane de maşini Renault, Peugeot şi Citroen.

Deci cum rămâne, până la urmă, cu patriotismul? Cifrele de mai sus ne arată clar că a cumpăra o maşină franţuzească nu este echivalent cu a cumpăra o maşină fabricată în Franţa. Companiile auto au clar de câştigat, din punct de vedere business, însă globalizarea nu avantajează neapărat economia franceză.

Revenind la sondaj, restul de 51% dintre cei care ar prefera o maşină non-franceză au avut, ca principală obiecţie, raportul între calitate şi preţ. Ceea ce e departe de o laudă naţională, nu-i aşa?

Oare cum ar sta lucrurile dacă sondajul ar fi realizat în România?

Ce aţi răspunde la întrebarea "V-aţi lua o maşină fabricată în România"?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.