Statistică: 22% din tinerii români au condus băuţi

Dintre şoferii români din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 30 de ani, 22% au condus măcar o dată sub influenţa alcoolului, iar 2% dintre ei fac acest lucru în mod frecvent, conform unui studiu* realizat de Ursus Breweries.

Statistică: 22% din tinerii români au condus băuţi Statistică: 22% din tinerii români au condus băuţi

Tinerii recunosc că, atunci când ies cu maşina în oraş, deşi sunt hotărâţi să nu bea, sub presiunea grupului, ajung să consume alcool.

Studiul Ursus Breweries arată că peste o treime din tinerii bucureşteni (35%) au condus măcar o dată sub influenţa alcoolului şi 3,5% din aceştia o fac deseori. Şi tinerii din Buzău urmează aceeaşi tendinţă, aproximativ 30% dintre ei declarând că s-au aflat în situaţia de a conduce băuţi. La polul opus se află tinerii din Braşov, care declară în proporţie de 96% că nu au condus niciodată în stare de ebrietate, în timp ce 22% din tinerii şoferi din Timişoara şi Cluj au încălcat legea.

În acest context, campania "află-ţi echilibrul!", derulată de Ursus Breweries, îi îndeamnă pe tineri să fie echilibraţi în toate situaţiile în care consumă alcool. Luna decembrie este plină de ocazii de a petrece alături de prieteni şi familie, tinerii fiind cei expuşi riscului de a conduce în stare de ebrietate. Iată de ce, în această perioadă, campania "află-ţi echilibrul!" îi îndeamnă pe tineri să nu se urce la volan după ce au băut şi să evite pericolul în care s-ar pune ei, pasagerii lor şi alţi participanţi la trafic.

Pentru a încuraja tinerii să apeleze la soluţia unui "şofer de serviciu" pentru serile petrecute în oraş sau pentru petrecerile din perioada sărbătorilor de iarnă, Ursus Breweries lansează pe www.desprealcool.ro prima felicitare virtuală din România prin care poţi să îi mulţumeşti prietenului care nu a băut şi te-a adus acasă în siguranţă. Pentru informaţii corecte şi echilibrate despre efectul alcoolului asupra organismului, dar şi despre cum să reacţionezi în diverse situaţii sociale, accesează site-ul www.desprealcool.ro.

Studiu coordonat de sociologul Prof. Dr. Septimiu Chelcea şi realizat în perioada 15 octombrie - 20 noiembrie 2010, pe bază de focus grupuri şi anchetă prin chestionar aplicat pe un eşantion de 1001 repondenţi, din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.