Studiu: 5% dintre români intenţionează să cumpere o maşină

GfK România a realizat o radiografie a pieţei auto. Principalele concluzii ale studiului arată că, în medie, în anul 2010, intenţia de cumpărare a unei maşini pentru următoarele 6 luni este de 5% la nivelul întregii populaţii.

Studiu: 5% dintre români intenţionează să cumpere o maşină Studiu: 5% dintre români intenţionează să cumpere o maşină

La nivelului lui 2010 cele mai importante criterii de alegere sunt consumul redus de combustibil (63%), marca (44%), preţul (44%), caracteristicile şi performanţa motorului (40%) şi confortul (36%). Din a doua jumătate a lui 2009 se remarcă o creştere a importanţei consumului de combustibil, devansând astfel preţul. În plus, 60% dintre preferinţele românilor se îndreaptă în 2010 mai degrabă spre maşini second hand.

Peste trei sferturi dintre cei care au declarat în 2010 că intenţionează să cumpere un autovehicul aveau în plan să facă plata cash, din resurse proprii. În perioada 2008-2009, numărul românilor care preferau să plătească cash pentru automobilul cumpărat era mai mic, o posibilă explicaţie fiind legată de creşterea nesiguranţei în rândul consumatorilor, scăderea veniturilor stabile şi a disponibilităţii de a contracta un credit, precum şi accesul mai dificil la credite în 2010.

Studiul GfK Motobus a analizat pentru prima dată luna trecută şi obiceiurile de consum ale românilor privind asigurările auto. Astfel, doar 38% dintre români deţin o maşină proprietate personală, dintre care 19% au asigurare CASCO.

Eşantionul, reprezentativ la nivel naţional, este de aproximativ 1.000 subiecţi intervievaţi în fiecare lună, iar perioada analizată pentru informaţiile de mai sus a fost ianuarie - decembrie 2010, respectiv februarie 2011.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.