STUDIU: Bucureştiul, oraşul european cu cele mai nocive ambuteiaje

Bucureştiul ar fi, alături de Roma şi Varşovia, oraşul în care ambuteiajele au efectele cele mai nocive din Europa, conform unui studiu TomTom, producătorul de dispozitive GPS.

STUDIU: Bucureştiul, oraşul european cu cele mai nocive ambuteiaje STUDIU: Bucureştiul, oraşul european cu cele mai nocive ambuteiaje

Bucureştiul este inclus pentru prima dată în clasamentul ambuteiajelor TomTom, iar vestea proastă e că a ajuns direct pe primul loc în topul oraşelor europene afectate de ambuteiaje, raportat la nocivitatea acestora. Conform clasamentului TomTom, timpul parcurs cu maşina creşte cu 41% în blocajele bucureştene faţă de perioadele cu circulaţie fluidă, procentul crescând la 89% la ora de vârf a dimineţii.

Varşovia şi Roma se află pe acest podium nedorit, cu 40%, respectiv 38%, urmate de Londra (37%) şi Marsilia (36%). Clasamentul este bazat pe datele culese din cele 75 de milioane de aparate de navigaţie TomTom distribuite în lumea întreagă, date care permit determinarea gradului de blocare a traficului în marile metropole pe parcursul unui an. În total, din clasament fac parte 218 oraşe din 36 de ţări.

Ce înseamnă aceste date? Simplu spus, blocajele bucureştene, deşi limitate ca întindere (nu se pot compara cu cozile de kilometri din metropolele europene) reduc extrem de puternic circulaţia la orele de vârf, semn al unei infrastructuri incapabile să preia cum se cuvine traficul auto. Prin contrast, traficul mult mai aglomerat din marile oraşe europene este totuşi mai fluid, în special datorită infrastructurii capabile să preia fluxul de maşini.

Pe plan mondial, Istanbulul este oraşul cel mai afectat de ambuteiaje (timpii de deplasare cresc cu 58% în ambuteiaje şi cu 109% în ora de vârf de la începutul serii), urmat de Mexico City (55%), Rio de Janeiro (51%) şi Moscova (50%). Faţă de anul trecut, schimbările sunt destul de mari, ceea ce ridică totuşi un semn de întrebare asupra acurateţii datelor TomTom.

Toate aceste întârzieri se traduc în ore întregi pierdute în trafic în fiecare zi. De exemplu, conform datelor TomTom, dar şi experienţei bucureştenilor, un drum care durează în afara orelor de vârf circa 15 minute (din periferie până în centru, de exemplu), poate trece de 30 de minute la ora de vârf a dimineţii. O traversare a oraşului, care ar trebui să dureze între 25 şi 35 de minute, poate dura şi peste 1 oră la ora de vârf. Bucureştenii pierd, aşadar, circa o jumătate de oră în ambuteiaje. Deşi blocajele în trafic durează mai mult în alte mari oraşe europene, raportate la timpul total ele sunt mai mici.

Sursa: AFP/Le Matin

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.