Studiu: pneuri de iarnă

Autor: Andrei Nan 07 ian. 2011 Știri auto
Studiu: pneuri de iarnă

În ciuda avertismentelor cu privire la venirea unui alt mare
îngheţ, un studiu recent arată o „Europă divizată” între acele ţări
care trec la anvelope de iarnă şi cele care cred că pot înfrunta
furtuna oricum. Mai mult de jumătate din conducătorii
francezi şi belgieni, două treimi din conducătorii spanioli şi trei
sferturi din cei britanici au recunoscut că nu folosesc anvelope de
iarnă.

Unele
ţări cer prin lege utilizarea anvelopelor de iarnă
,
altele ştiu pur şi simplu că nu pot trece peste iarnă fără ele”, a
declarat Tom Delforge, Director de Comunicare al Goodyear Dunlop
pentru Europa Orientul Mijlociu şi Africa. „Anvelopele de iarnă
îmbunătăţesc semnificativ aderenţa şi reduc distanţele de frânare
la temperaturi scăzute deoarece, spre deosebire de anvelopele de
vară, acestea nu îşi pierd elasticitatea. Acest lucru le permite să
menţină o tracţiune mai bună la temperaturi scăzute, precum şi în
condiţii de carosabil umed, zăpadă, noroi şi gheaţă”.
Recomandarea specialiştilor este să se treacă la anvelope
de iarnă când temperaturile scad sub 7°C.

„Ceea ce considerăm mult mai îngrijorător a fost lipsa de
cunoaştere a impactului pe care îl au anvelopele asupra siguranţei.
Europa este împărţită remarcabil între statele care înţeleg şi
cărora le pasă şi cele care nu au înţeles, încă, acest lucru. Nu
este surprinzător să vedem guvernul Marii Britanii încurajând
utilizarea anvelopelor de iarnă în acest an şi guverne precum
Germania care chiar au înăsprit legislaţia privind anvelopele de
iarnă”.

Anvelopele de iarnă Goodyear şi Dunlop au excelat la testele
recente efectuate pe anvelopele de iarnă din Europa, ocupând opt
din cele nouă poziţii de top în testele efectuate în Germania pe
cele mai cunoscute mărci de anvelope, aşa cum este şi cazul
testului efectuat de automobil-club ADAC . La testul realizat de
publicaţia din Marea Britanie, Auto Express , a celor mai bine
vândute automobile pe săptămână, anvelopele Goodyear UltraGrip 7+
au obţinut pe zăpadă o distanţă de frânare cu 25 m – lungimile a
şase maşini – mai scurtă decât o anvelopă de vară.

Rezultatele sondajului Goodyear Dunlop sugerează că
mulţi conducători auto din Europa subestimează legătura dintre
alegerea anvelopelor şi siguranţa rutieră:
unul din trei
intervievaţi a recunoscut că nu ştie aproape nimic despre cum
influenţează anvelopele distanţa de frânare a vehiculului sau
aderenţa acestuia pe şosea.

Studiul a fost efectuat asupra unui eşantion de 3500 de
conducători auto din Belgia, Franţa, Germania, Italia, Polonia,
Spania şi Marea Britanie, în perioada 31 august – 9 septembrie.
Interviurile au fost realizate în limba locală a fiecărei
ţări.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide