Surpriză Dacia: liderul creşterilor de vânzări în Europa în 2013

Surpriză Dacia: liderul creşterilor de vânzări în Europa în 2013

Autor: Oraan Mărculescu acum 6 ani Știri

Aşa cum prognozam la începutul anului, Dacia demonstrează că este o adevărată ”vacă de muls” pentru Renault, surprinzând lună de lună prin creşterile de vânzări faţă de 2012, în condiţiile unei pieţe europene dificile (în primele 11 luni din 2013, vânzările total de maşini noi din UE s-au redus cu 2,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut).

Chiar dacă volumele de vânzări ale maşinilor Dacia nu sunt spectaculoase, ceilalţi constructori auto au de ce să fie invidioşi pe Dacia. Mai ales oamenii de vânzări, pentru care contează mult cifrele şi procentele.

Iar asta pentru că Dacia este constructorul auto care are cea mai mare creştere procentuală raportat la anul trecut: în 2013 s-au vândut cu 21,1% mai multe maşini decât în 2012, iar cota de piaţă a mărcii româneşti a crescut cu 0,5%, de la 1,9% la 2,4%

Creşterea cotei de piaţă e importantă, 0,5% reprezentând mult pentru un producător care vinde, în medie, peste 20.000 de maşini lunar – în luna noiembrie, Dacia a vândut aproape 25.000 de exemplare, iar în primele 11 luni ale acestui an a ajuns la 260.000 de exemplare comercializate în UE.

În topul creşterilor procentuale ale vânzărilor, Dacia este urmată de Seat, care a înregistrat o evoluţie de 10,6% faţă de 2012, în condiţiile în care cota de piaţă a producătorului spaniol a ajuns tot la 2,4%, dar vânzările pe primele 11 luni sunt sensibil mai mici, de 257.000 de exemplare.

Creşteri de peste 10% au mai înregistrat şi Mazda (+15,6%) sau Jaguar (+15,6%), dar în condiţiile unor volume de vânzări mult mai reduse şi a unor cote de piaţă foarte mici. Pe plus mai sunt şi Mercedes-Benz (+5,9%), Skoda (+2,7%) sau Land Rover (+8,6%), restul producătorilor fiind afectaţi de criză.

Totuşi, cei de la Dacia se pare că nu vor reuşi să încheie 2013 cu o cifră rotundă, deoarece bariera de 300.000 de exemplare vândute în UE ar necesita ca, doar în decembrie, Dacia să comercializeze 40.000 de maşini (deci aproape dublu faţă de media lunară de până acum).

Rămâne să vedem dacă acest trend crescător se va păstra sau chiar va fi mai bun în 2014 faţă de 2013. Dacia Duster facelift, Logan şi Sandero sunt modelele care se vând cel mai bine pe plan european, toate fiind foarte noi şi având rivali mai mult în domeniul second hand decât în gamele de maşini noi ale celorlalţi constructori.



Comentarii
Inchide