Tâmpenie şi iresponsabilitate de tip românesc la una dintre cele mai mari companii din lume

Dacă şi japonezii au ajuns la d'astea ...

Tâmpenie şi iresponsabilitate de tip românesc la una dintre cele mai mari companii din lume
Tâmpenie şi iresponsabilitate de tip românesc la una dintre cele mai mari companii din lume

Nu , nu ne e ruşine să arătăm cu degetul şi să acuzăm. Atunci când dăm mulţi bani de pe o maşină, o dată cu asta se gajează şi încrederea  brand-ului. Îmi iau maşina aia pentru că am încredere în marca aia, pentru că mi-a fost recomandată şi pentru că îmi place. Dincolo de aspectul care e factor puternic în majoritatea deciziilor de cumpărare şi în cel mai mare procent, este siguranţa. Când pleci la drum şi treci de câteva zeci de km/h poţi să mori în orice secundă. Siguranţa vine şi de sub caroserie, şi din caroserie. De la structură, de la ranforsări, de la puncte de absorbţie, de sudură, de la porţiunile de disipare a energiei, de la tot felul de tehnologii active şi pasive pe care dăm mulţi bani.

Am făcut o expunere ca să ne justificăm mânia. Atunci când lucrurile “româneşti” se întâmplă la cei mai corecţi oameni din lume, japonezii, noi în cine Doamne, Dumnezeule, să mai credem?

Nissan tocmai a închis 14 zile toate fabricile din Japonia după ce şi-a dat seama în urma unei investigaţii interne că personal neautorizat făcea verificarea maşinilor care ieşeau de pe linia de asamblare. Primul semnal de alarm] a venit din partea Guvernului.

Nissan a avut indicii că treaba nu e ok încă de acum o lună şi atunci a intrat la idei şi a început autoancheta.

Şase fabrici din Japonia vor fi oprite două săptămâni până la remedierea problemei. Fiecare dintre ele produce 1.000 de maşini în fiecare zi. Nissan zice că va fi lovită numai producţia pentru intern (termene de livrare).

Hiroto Saikawa, CEO-ul care a preluat funcţia de la Carlos Ghosn, a spus într-o declaraţie că scopul e prevenirea recurenţei. Normal, japonezii or fi luat ei plasă cu nişte muncitori insinuaţi din alte culturi, dar rămân logici şi conştientizează că după rezolvare, prevenţia e prioritară.

1.2 milioane de maşini vor fi rechemate pentru o reinspecţie, după acest scandal. Profitul Nissan e deja ameninţat cu nişte sute de milioane de euro, bune. Acţiunile la bursă au scăzut deja cu 3%. Renault, care are 43% din Nissan, a primit şi ea o lovitură la bursă, de 2%. Tot din această cauză.

Nissan e al doilea brand enorm din Japonia care “dă eroare” într-o lună, după Kobe Steel. Oţelul făcut de această fabrică e folosit în industria aeronautică, de maşini şi feroviară. Se pare că oţelul sub standardele necesare de siguranţă a fost folosit la construcţia unor vehicole.  

Autor Alexandru Banu

 

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.