Taxă de autostradă din 2017

Autor: Vlad MIRONESCU 12 ian. 2016 Știri auto
Taxă de autostradă din 2017


În curând, românii care vor intenţiona să circule pe autostrada A1 şi A2 vor trebui să plătească o taxă de autostradă, infomează revista Capital. Astfel, şoferii vor plăti minim 1,75 euro pentru fiecare 100 de kilometri parcurşi. Banii din taxa de autostrăzi vor fi folosiţi pentru întreţinerea acestora, potrivit CNADNR.

Această nouă formă de taxare se va adăuga rovinietei şi supraaccizei la carburanţi de 7 eurocenţi pe litru introdusă în urmă cu doi ani, aplicate şoferilor care circulă pe drumurile publice.

Citeşte şi VIDEO. Bobotează 2016. Preot care sfinţeşte maşinile în trafic cu antemergător de la Poliţie

Citeşte şi Câţi kilometri mai poţi să mergi după ce se aprinde „becul de benzină”

Citeşte şi Cum se va calcula poliţa RCA? Se iau în calcul noi factori

În aprilie 2014 a fost introdusă supraacciza la carburanţi de 7 eurocenţi pe litru, iar măsură care a avut ca efect imediat creşterea preţului carburanţilor cu aproximativ 42 de bani. Teoretic, banii din această taxă ar fi urmat să fie folosiţi pentru construirea de autostrăzi, însă ulterior ministrul Finanţelor din acea perioadă, Ioana Petrescu, a lăsat să se înţeleagă într-un interviu că sumele încasate ar putea fi folosite şi pentru cheltuieli sociale. În primul an de supraacciză, Ministerul Finanţelor raporta o colectare de circa 2,8 miliarde de lei (aproximativ 630 milioane de euro). Tot pentru drumuri şi autostrăzi, CNADNR obţine anual aproximativ 250 milioane de euro din roviniete.

Prima autostradă din România pentru care şoferii vor fi taxaţi este A1, Bucureşti-Piteşti. Taxe se va aplica după ce şoseaua va suporta reparaţii capitale. Va urma apoi Autostrada Bucureşti-Constanţa.

Taxarea pe autostrăzile Bucureşti-Piteşti (A1) şi Bucureşti-Constanţa (A2) va fi introdusă după finalizarea lucrărilor de reabilitare, au confirmat pentru Capital surse din cadrul Ministerului Transporturilor. Lucrările de întreţinere a celor două autostrăzi, estimate la 200 de milioane de euro, sunt parte a unui proiect de concesiune care include şi construcţia centurii de Sud a Capitalei.

Citeşte şi Rovinieta ar putea deveni istorie

Citeşte şi De ce cutia de viteze manuală foloseşte modelul H?

Potrivit tratatului de aderare la Uniunea Europeană, rovinieta poate fi păstrată doar până la taxarea autostrăzilor, dar CNADNR are o altă poziţie: banii care urmează să fie colectaţi din taxa de autostradă vor fi folosiţi la întreţinerea acestora, astfel că este nevoie de o sursă de venit pentru modernizarea şi întreţinerea reţelei de drumuri naţionale.

Astfel, Comisia Europeană este aşteptată să facă lumină în acest caz, urmând să hotărască dacă şoferii români vor plăti şi rovinietă şi supraacciză pe combustibil şi taxă de autostradă.

Citeşte şi Cum să-ţi dezabureşti cel mai rapid parbrizul – Metoda NASA

Citeşte şi 7 lucruri pe care să NU le faci la volan, pe polei şi gheaţă

Citeşte şi „Cea mai sigură maşină din lume”, construită de dictatorul Gaddafi. Cum arăta „Racheta Libiană” – GALERIE FOTO

Citeşte şi FOTO. Cum încearcă un şofer să-şi vândă Loganul galben care ”nu a fost taxi”

Citeşte şi Au crezut c-au scăpat de dracu şi au dat de tac-su’!

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide