Taxa specială auto – discuţii

Autor: Andrei Nan 17 mai 2007 Știri auto
Taxa specială auto – discuţii

"România a informat recent Comsia Europeană că autorităţile române sunt dispuse să modifice legislaţia pentru o alinia la reglementările Uniunii Europene. În scrisoarea trimisă, autorităţile au descris principalele orientări ale noii legislaţii, fără a prezenta un plan concret. Comisia consideră această scrisoare ca un răspuns la cererea formală trimisă. Sunt programate contacte la nivel tehnic pentru a clarifica intenţiile autorităţilor române", a spus Assimakopoulou.

Ea nu a dat detalii referitoare la momentul la care aceste întâlniri vor avea loc, dar a menţionat că dacă se va ajunge la un rezultat concret, acesta va fi comunicat. În cazul procedurii de încălcare a dreptului comunitar (infringement procedure), Comisia şi statul membru sunt considerate părţi ale procesului, de aceea executivul european nu poate furniza informaţii către public, a arătat Assimakopoulou. Ea a adăugat că la acest moment Comisia Europeană nu poate face alte comentarii.

Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, a afirmat săptămâna trecută că se va întâlni marţi, 15 mai, la Bruxelles, cu comisarul european pentru fiscalitate, Laszlo Kovacs, însă întrevederea nu a avut loc. Potrivit unor date prezentate de Vosganian, valoarea taxei ar urma să rămână la 161 de euro pentru maşinile noi, cu motor Euro 4 şi capacitate cilindrică sub 1.400 centimetri cubi. Pentru autoturismele din aceeaşi categorie dar cu vechime de 1-2 ani, taxa s-ar putea reduce de la 284 de euro la 139 de euro, iar pentru cele de 4-5 ani de la 299 de euro la 111 euro.

De altfel, varianta prezentată de Vosganian menţine nivelurile taxei pentru toate maşinile noi cu motor Euro 4, la 184 de euro pentru propulsoarele cu capacitate cilindrică de până la 1.600 cmc, 536 de euro pentru cele până la 2.000 cmc şi 2.295 de euro pentru cele peste 3.000 cmc. Valoarea taxei scade însă la circa jumătate faţă de cea actuală pentru maşinile Euro 4 cu vechime de 1-2 ani şi mai mult pentru cele de 4-5 ani. Astfel, taxa ar putea fi redusă de la 284 de euro la 139 euro pentru maşinile de 1-2 ani şi de la 299 de euro la 111 euro pentru cele de 4-5 ani, dotate cu motoare euro patru sub 1.400 cmc.

Pentru categoria până la 1.600 cmc, nivelul scade de la 324 de euro la 159 de euro pentru maşinile de 1-2 ani şi de la 342 de euro la 127 de euro pentru cele de 4-5 ani. La maşinile de 2.000 de cmc, propunerea vizează diminuarea de la 945 de euro la 461 de euro pentru vechimea de 1-2 ani şi de la 998 de euro la 370 de euro pentru cele de 4-5 ani.Automobilele cu motoare mari, de peste 3.000 cmc, ar putea fi taxate cu 1.974 de euro faţă de 4.501 euro în prezent dacă au vechime de 1-2 ani şi cu 1.583 euro faţă de 4.276 de euro, pentru vechimea de 4-5 ani. Niveluri mai ridicate ale taxelor vor rămâne la maşinile non euro, deşi în scădere faţă de valorile actuale.

Pentru maşinile non euro cu motor până la 1.400 cmc, de 15-16 ani, taxa s-ar putea reduce de la 4.007 euro la 2.464 euro. Pentru vechimea de 20-21 de ani, valoarea coboară de la 4.007 euro la 1.120 euro. La categoria 1.600 cmc, taxele propuse sunt de 2.816 euro pentru maşinile de 15-16 ani şi de 1.280 euro pentru 20-21 de ani, comparativ cu 4.579 euro actual. Pentru maşinile non euro de 2.000 cmc, propunerile sunt de 3.608 euro euro la vechimea de 15-16 ani şi de 1.640 euro pentru 20-21 de ani, în scădere de la 5.724 de euro.

Peste 3.000 cmc, taxele ar putea scădea de la 8.598 euro la 5.942 euro pentru maşinile de 15-16 ani şi la 2.701 euro pentru cele de 20-21 de ani. Pentru autoturismele cu motor Euro 5 nu se plăteşte taxa de primă înmatriculare.

CE a solicitat României, în scrisoarea de notificare transmisă în luna martie, modificarea sistemul de taxare a autovehiculelor, argumentând că reglementările actuale sunt discriminatorii în cazul autoturismelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar. Comisia a anunţat că va iniţia procedura legală împotriva României în cazul taxei pentru prima înmatriculare, considerând că măsura nu respectă normele europene, în pofida discuţiilor intensive purtate cu autorităţile române.

Comisia Europeană consideră că legislaţia românească privind taxa auto nu ţine seama de deprecierea reală a maşinilor second-hand provenite din alte state UE, nu acordă contribuabilului dreptul de a contesta aplicarea grilei fixe şi că impozitarea discriminatorie nu poate fi justificată de considerente ecologice.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Tags:



Comentarii
Inchide