Test în România: noul Audi A1

ProMotor a testat Audi A1, maşina cu care cei din Ingolstadt doresc să atace legenda britanică Mini. Dacă au reuşit sau nu, vom vedea în rândurile următoare.

Test în România: noul Audi A1 Test în România: noul Audi A1

Lansat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva 2010, Audi A1 păstreză într-o mare măsură liniile conceptului Metroproject Quattro, prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Tokyo 2007.

Încă de la primul contact Audi A1 se anunţă o "jucăuşă", cu o parte frontală dinamică, păstrând cu stricteţe imaginea de marcă, cu un profil zvelt, tăiat parcă brusc de spatele maşinii.

Dacă priveşti doar prima jumătate a maşinii, ai impresia că te vei urca la bordul unei maşini de clasă net superioară lui A1. Iar, dacă vei privi maşina în ansamblul ei, te vei întreba dacă ai loc la volan. Dar, datorită consolelor faţă/spate scurte, inginerii au reuşit să creeze spaţiu suficient, chiar dacă maşina are o lungime de 3,95 metri.

Toate acestea sunt subliniate chiar de campania de lansare a lui Audi A1, care aduce un concept inedit denumit foarte sugestiv "The next big thing" sau chiar titlul microsite-ului "Audi A1 - The next big Audi".

Doar o imagine dinamică , agresivă cu o personalitate puternică este suficientă pentru a ataca un icon car precum Mini? Răspunsul este, cu siguranţă nu. Oricum, cel puţin la exterior, Audi A1 reuşeşte să aducă cât de cât ideea de Mimi în mintea privitorului, dar nu suficient pentru a te convinge.

Odată urcat la volan, parcă ai impresia că ai intrat într-un număr de magie al lui Houdini. Un exterior mic, care îţi spune că nu prea ai loc şi un interior spaţios, aerisit, atât la volan, cât şi în dreapta.

Volanul, un prim punct de atac la Mini. Designerii au păstrat, hai să-i zicem imaginea de marcă a volanului, ceea ce face volanul să pară fad, neavând nimic original. Dar, au adus şi îmbunătăţiri. Acesta este bine profilat asigurând o priză bună.

Un alt element care ar fi trebuie avut în vedere sunt ceasurile de bord. Audi A1 nu aduce nimic nou sau spectaculos la acest capitol, totul păstrându-se în riguroasa imagine Audi. Pentru cei conservatori, această afirmaţie poate să fie răutăcoiasă, dar atunci când te iei la trântă cu unul precum Mini, toate capătă sens.

Scaunul şoferului oferă o mică susţinere laterală, dar nu suficientă atunci când virajele sunt abordate agresiv. Dar despre acest lucru vom vorbi un pic mai încolo.

Audi A1 se doreşte a fi un produs premium… poate pentru nivelele superioare de echipare. În echiparea modelului de test, şi anume Attraction, cuvântul premium este precum meka, un ideal care se doreşte a fi atins.


Calitatea plasticelor este una perfectibilă, atât în partea superioară a bordului, cât şi în partea inferioara a acestuia. Ergonomia butoanelor, cât şi forma lor puteau să fie un pic mai bine studiate. Trebuie menţionat aici că butoanele din primul rând au o forma concavă, iar cele de pe rândul doi o formă uşor convexă, .Acest fapt, combinat cu dimensiunea relativ redusă a acestora, face ca manipulatul lor şă-ţi distragă atenţia de la condus.

Un aspect de toată lauda este spaţiul din spate. Fiind o maşină de dimensiuni reduse cu trei uşi, nu am crezut că o persoană de 1,70 metri va sta confortabil pe acea banchetă, mai ales în spatele şoferului. Ne-am înşelat teribil, chiar se stă confortabil, însă, accesul este destul de greoi.

Dar sa vedem cum se prezintă maşina din punct de vedere dinamic. Construită pe platforma comună PQ25 (utilizată de Seat Ibiza şi VW Polo), derivată din PQ24, adică platforma utilizată pentru VW Golf, Audi A1 ar trebui să ofere un comportament dinamic foarte bun. Diferenţa majoră între platforma PQ24 şi PQ25 este că cea din urmă poate fi prevăzută cu transmisie intregrală.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.