Testdrive Toyota RAV4 Hybrid, ofensivă cu motor electric – GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu 30 dec. 2016 Știri auto

De aproape 20 de ani Toyota promovează active automobilele hibride, cele care dispun atât de un motor pe benzină cât şi de unul electric pentru a reduce consumul de combustibil dar şi pentru a oferi performanţe mai bune. Acum, din cele 12 modele prezente oficial pe piaţa locală, jumătate oferă ca alternativă şi un sistem hibrid, alături de motorizările diesel şi benzină.

Odată cu lansarea noului RAV4, Toyota plusează şi mai mult – SUV-ul va fi disponibil cu tracţiune integrală numai în versiunea hibridă sau în cea pe benzină, în timp ce dieselul vine numai cu tracţiune faţă. Practic, acum cine doreşte un SUV compact de la Toyota cu tracţiune integrală, şi mai doreşte şi un consum redus, are o singură alegere de făcut – hibridul. Desigur, atât motorizarea pe benzină cât şi cea hibridă sunt disponibile inclusiv cu tracţiune faţă.

Totodată, şi piaţa locală pare tot mai prietenoasă cu automobilele „verzi”, în contextul în care, în primele 11 luni ale acestui an, vânzările acestora s-au dublat – pe segmentul hibridelor şi s-au triplat în cazul electricelor. Desigur, şi oferta s-a diversificat.

Din punct de vedere al preţului, hibridul RAV4 pleacă de la 33.731 de euro cu TVA în versiune cu tracţiune faţă şi 35.352 de euro cu 4×4, ambele în versiune Executive. Un diesel Executive cu tracţiune faţă costă 30.889 de euro (disponibil numai cu transmisie manuală), iar benzina Executive cu tracţiune integrală şi cutie de viteze automată Multidrive S costă 33.719 euro, astfel diferenţa de preţ se reduce la numai 2.000 de euro, costul bateriei şi a motorului electric.

GALERIE FOTO

Spre deosebire de diesel, hibridul vine cu o putere de 197 CP, cu 54 CP mai mult. Din punct de vedere al consumului de carburant, hibridul consumă în medie cu 0,2 litri mai mult (medie de 4,9 l/100 km la hibrid cu tracţiune faţă de 4,7 litri/100 km la diesel), însă hibridul câştigă când vine vorba de consumul în oraş 5 litri/100 km faţă de 5,5 litri/100 km la diesel. Diferenţa însă poate fi chiar mai mare de atât. De ce? Pentru că un hibrid poate merge mulţi kilometri fără a apela la motorul termic. Cu toate că autonomia bateriei oferă circa 3 km de mers electric, aceasta este permanent încărcată atunci când maşina frânează sau merge cu viteză constantă. Când sistemul consideră că nu este nevoie de motorul pe benzină acesta este oprit. Practic, în Bucureşti, consumul hibridului a fost de 7 litri/100 km, în condiţiile unui SUV 4×4 de aproape 200 CP. Tocmai pentru a obţine un motor şi mai eficient, japonezii au implementat un motor pe benzină de 2,5 litri şi 155 CP în ciclu Atkinson, mai eficient decât cel în ciclu Otto, cel mai popular motor pe benzină. La acesta se adaugă un motor electric de 143 CP ce acţionează numai putea faţă şi unul de 68 CP pentru puntea spate. Practic, dacă se goleşte bateria maşina devine una cu tracţiune faţă, însă acest lucru este puţin probabil să se întâmple dacă maşina va fi condusă corect.

Spre deosebire de un automobil clasic, hibridul porneşte aproape întotdeauna direct în modul electric, adică foarte silenţios. Dar cum se apasă mai tare pedala de acceleraţie îşi face auzită prezenţa şi motorul pe benzină, mai ales că transmisia este una de tip CVT (cu variaţie continuă, fără trepte propriu-zise).

RAV4 Hybrid oferă trei moduri de rulare – electric, în care cel de la volan trebuie să apese mai încet acceleraţia, altfel va interveni şi motorul pe benzină, unul Eco, ce maximează utilizarea sistemului hibrid, alături de un mod Sport, în care întreg sistemul este optimizat pentru un răspuns cât mai rapid.

La interior faceliftul lui RAV4 aduce materiale noi de o calitate mai bună alturi de un nou display color pentru computerul de bord amplasat între ceasurile de bord. Portbagajul are o capaciltate de 501 litri şi vine cu multe soluţii de ancorare şi depozitare bine concepute pentru o famile cu copii. De asemenea, şi în habitaclu spaţiul este unul generos, mai ales în condiţiile în care podeaua este una plată, ce oferă mai mult confort pasagerilor.

Cu toate că este un SUV, iar garda la sol de aproape 18 cm permite accesul pe off-road de dificultate mică şi medie, maşina nu a fost proiectată pentru expediţii în afara asfaltului. Pentru acestea există Land Cruiser şi Hilux.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide