Top 10 - cele mai grave accidente din NASCAR

Este cunoscut faptul că unii piloţi sfârşesc tragic în cursele de maşini, însă de fiecare dată o învăţătură a fost trasă. E o regulă nescrisă în lumea sporturilor cu motor.

De această dată este vorba despre NASCAR, la fel de spectaculos în privinţa accidentelor ca şi Formula 1 sau Moto GP. Însă de fiecare dată, indiferent de competiţie, în urma unui tragic accident s-au luat măsuri la care nimeni nu s-a gândit preventiv. Oare chiar este nevoie ca pasul înainte să fie făcut doar cu preţul unor jertfe umane sau accidentele sunt necesare pentru a ţine interesul publicului la cote maxime?

În clipurile video este prezentată o scurtă istorie a evenimentelor care au influenţat într-un mod tragic lumea sporturilor cu motor.

Michael McDowell, Texas, 2008Locul 10. Michael McDowell - Texas - 2008

Norocul lui sau sacrificiile altora dinaintea sa ?

Pilotul de NSACAR pilota bolidul Toyota Camry "Car of tomorrow" (COT) în momentul în care a pierdut controlul volanului. Pe cât de mică pare eroarea de pilotaj pe atât de mari erau pagubele cu ceva mai mulţi ani în urmă, când un astfel de accident se dovedea a fi unul fatal. Aşadar putem vorbi de norocul lui McDowell sau despre tehnica de ultimă oră care a evoluat pe baza sacrificiilor unor piloţi, unii dintre ei de renume mondial?

 

Michael Waltrip/Mike HarmonLocul 9. Michael Waltrip (1990) şi Mike Harmon (2002) - Bristol

Accidente grave din cauza unui detaliu

Atât Michael Waltrip care pilota un Pontiac în 1990 cât şi Mike Harmon mai târziu, în 2002, au lovit aceeaşi porţiune de pe marginea circuitului. Cauza accidentului în ambele cazuri a fost aceeaşi: poarta de acces a autoutilitarelor nu era bine închisă lăsând un spaţiu gol în zidul de rezistenţă de la marginea asfaltului. Din nou, ca şi în primul caz al topului, fără inovaţiile moderne privind siguranţa piloţilor ambele accidente ar fi fost fatale.

 

Daytona 1960, 37 de masiniLocul 8. Accident cu 37 de maşini - Daytona 1960

Anul în care NASCAR a învăţat o nouă lecţie

Începând cu anul 1960, în urma unor grave accidente produse, printre care şi acesta din clip, NASCAR a învăţat faptul că nu totul consta în cai putere şi viteză, ci şi în siguranţa piloţilor. Pe circuitul de mare viteză de la Daytona viaţa piloţilor era pusă în pericol din cauza slabelor protecţii care existau până în anii 1960.

 

Richard Petty, Darlington 1970Locul 7. Richard Petty - Darlington 1970

Eroul care a înviat din morţi

Toată lumea îl credea mort atunci când modelul pe care îl pilota, un Plymouth Road Runner, s-a izbit cu putere de zidul de protecţie distrugându-l. Cu toate acestea Richard Petty a fost scos din maşină cu toate membrele intacte. A fost norocul lui care l-a făcut un erou. "Graţie" acestui accident, oficialii NASCAR au introdus noi standarde pentru maşinile de concurs făcându-le mai sigure pentru piloţi.

 

 

Rusty Wallace, masina zburatoareLocul 6. Rusty Wallace - Daytone şi Talladega - 1993

Mitul zburătorului?

Acest pilot şi-a luat zborul cu bolidul său, un Ford Thunderbird, de două ori pe circuitele NASCAR în acelaşi an. Accidentele au produs pagube minime având în vedere că acestea sunt cele mai periculoase accidente, în care pot muri spectatori, membri ai echipajului sau oricine se află în raza bolidului zburător. Un an mai târziu NASCAR a tras învăţătura de minte din aceste accidente investind în tehnologii care să ţină bolizii la sol.

 

 

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.