TOP 10 – Cele mai valoroase mărci auto din lume în 2013

Autor: Oraan Mărculescu 03 apr. 2013 Știri auto
TOP 10 – Cele mai valoroase mărci auto din lume în 2013

Agenţia americană Brand Finance realizează în fiecare an un studiu privind valoarea celor mai mari 1.000 de companii din lume, un loc aparte avându-l şi brandurile auto.

Cele mai valoroase branduri sunt, după cum era de aşteptat, cele din domeniul IT: pe locul întâi regăsim Apple, cu o valoare estimată de peste 87 de miliarde de dolari, urmată de compania sud-coreeană Samsung (58,7 miliarde de dolari) şi Google (52 miliarde de dolari).

TOP 10 mărci auto valoroase 2013:

  1. Toyota (25,979 miliarde USD)
  2. Volkswagen (23,666 miliarde USD)
  3. BMW (23,236 miliarde USD)
  4. Mercedes-Benz (20,298 miliarde USD)
  5. Ford (19, 623 miliarde USD)
  6. Nissan (17,646 miliarde USD)
  7. Honda (16,114 miliarde USD)
  8. Porsche (11,241 miliarde USD)
  9. Hyundai (8,715 miliarde USD)
  10. Renault (8,430 miliarde USD)

Prima companie din clasamentul auto pe 2013 este Toyota, cu o valoare estimată de aproape 26 de miliarde de dolari (circa 20 de miliarde de euro). Compania japoneză rămâne cea mai valoroasă din domeniul auto încă din 2007, dar diferenţa faţă de urmăritori se micşorează.

Pe următorul loc se clasează brandul german Volkswagen, cu o valoare estimată la 23,6 miliarde de dolari, ceea ce i-a permis să evolueze două poziţii, după ce anul trecut marca fost clasată pe locul 4. Mulţi analişti se aşteaptă ca în 2014 VW să depăşească Toyota în acest clasament (atenţie, vorbim de mărci, nu de grupuri).

După VW vine o altă marcă germană, de data aceasta premium: BMW este cotată la valoarea de 23,2 miliarde de dolari, fiind depăşită cu foarte puţin de VW. Mercedes-Benz este pe locul 4, cu o valoare estimată de 20,2 miliarde de dolari. Rivalul german Audi ocupă de-abia poziţia a 14-a, cu o valoare de 5,4 miliarde de dolari)

La jumătatea clasamentului regăsim Ford, pe locul 5, cu 19,6 miliarde de dolari, americanii fiind urmaţi de două companii japoneze, Nissan şi Honda. Porsche este ultima companie auto cu o valoare mai mare de 10 miliarde de dolari, iar ultimele două locuri din TOP 10 sunt disputate de coreenii de la Hyundai şi francezii de la Renault.

Dintre brandurile auto care au evoluat destul de mult faţă de anul trecut, se mai remarcă Jaguar (4,075 miliarde de dolari, a ajuns de pe locul 27 pe locul 21), Subaru (3,365 miliarde de dolari, a ajuns de pe locul 30 pe locul 25) sau Volvo (3,058 miliarde de dolari, a ajuns de pe locul 33 pe locul 27).

Menţiune pentru Dacia, care, cu o valoare estimată la 934 de milioane de dolari, ocupă locul 48 în acest clasament, mai bine decât Seat (locul 50, cu o valoare de 768 miliarde de dolari), dar în urma Skoda (locul 40, cu o valoare de 1,814 miliarde de dolari).

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide