TOP 10: cele mai valoroase mărci auto în 2013 - Best Global Brands 2013

Compania de consultanţă Interbrands ne oferă noul clasament pe 2013 al deja cunoscutului top ”Best Global Brands”. Care ne arată şi situaţia din domeniul auto - iată în continuare care sunt considerate cele mai valoroase mărci auto în 2013 şi de ce.

TOP 10: cele mai valoroase mărci auto în 2013 - Best Global Brands 2013 TOP 10: cele mai valoroase mărci auto în 2013 - Best Global Brands 2013

Nu mai puţin de 13 din cele 100 de branduri ale ”Best Global Brands 2013” provin din domeniul auto, iar câteva dintre ele se situează foarte sus în TOP 100, un constructor reuşind chiar să ”prindă” ultima poziţie din TOP 10 general.

Iată care este TOP 10 mărci auto în 2013:

  1. Toyota: 35,34 miliarde USD (+7%) - locul 10 general
  2. Mercedes-Benz: 31,90 miliarde USD (+6%) - locul 11 general
  3. BMW: 31,84 miliarde USD (+10%) - locul 12 general
  4. Honda: 18,49 miliarde USD (+7%) - locul 20 general
  5. Volkswagen: 11,12 miliarde USD (+20%) - locul 34 general
  6. Ford: 9,18 miliarde USD (+15%) - locul 42 general
  7. Hyundai: 9,0 miliarde USD (+20%) - locul 43 general
  8. Audi: 7,76 miliarde USD (+8%) - locul 51 general
  9. Porsche: 6,47 miliarde USD (+26%) - locul 64 general
  10. Nissan: 6,20 miliarde USD (+25%) - locul 65 general
  11. KIA: 4,70 miliarde USD (+15%) - locul 83 general
  12. Chevrolet: 4,57 miliarde USD (nou) - locul 89 general
  13. Ferrari: 4,01 miliarde USD (+6%) - locul 98 general

Toyota este pentru al doilea an consecutiv prima între mărcile auto în clasamentul Interbrands, un avantaj puternic al constructorului japoonez fiind şi imaginea consecventă de producător eco, lucru care i-a adus şi premiul Best Global Green Brand. Mai mult, japonezii au demonstrat o recuperare foarte rapidă a terenului pierdut atât din cauza dezastrului nuclear de acum doi ani, cât şi din cauza boicotului Chinei).

În ce priveşte următoarele poziţii ale podiumului, Mercedes-Benz conduce în faţa BMW cu un avantaj foarte mic, producătorul bavarez lăudându-se în contrapartidă cu o mai bună creştere procentuală. Oricum, cei doi sunt mult în faţa rivalului Audi, cu o valoare de patru ori mai mică.

Cele mai mari evoluţii le-au înregistrat în 2013 producătorii generalişti Volkswagen, Hyundai şi Nissan, de la care se aşteaptă o creştere susţinută şi în anii următori. Ca nivel procentual, Porsche stă cel mai bine, având o valoare cu 50% mai mare decât a celuilalt producător exclusivist din acest top, Ferrari.

Coreenii de la Hyundai şi KIA reprezintă o surpriză interesantă, depăşind aşteptările în ce priveşte creşterea valorică, dar şi Chevrolet reuşeşte să impresioneze suficient de mult, fiind un nou intrat în TOP 100 Interbrdands.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.