TOP 10 cele mai vândute maşini în lume în 2009

Toyota rămâne în continuare cel mai bun constructor de maşini din lume. Dovada: are nu mai puţin de trei modele în topul celor mai vândute maşini în lume în 2009, iar prima poziţie este ocupată de modelul Toyota Corolla. Comentarii?

TOP 10 cele mai vândute maşini în lume în 2009 TOP 10 cele mai vândute maşini în lume în 2009

Un juriu internaţional, format din membri ai presei, a desemnat Opel Insignia drept Maşina Anului 2009 (lucru care se întâmpla spre finalul anului 2008). Iată, însă, că bilanţul vânzărilor anului trecut ne arată care este maşina cea mai vândută a anului 2009: Toyota Corolla.

Surpriză sau nu? Astfel arată TOP 10 vânzări modele pe plan mondial în 2009:

1. Toyota Corolla

2. Ford Focus

3. Ford Fiesta

4. Volkswagen Golf

5. Honda Civic

6. Toyota Camry

7. Honda Accord

8. Peugeot 207

9. Volkswagen Polo

10. Toyota Yaris

În 2009, modelul Toyota Corolla a fost vândut în aproape un milion de exemplare (mai exact, 908.661 maşini). Cu alte cuvinte, pe plan mondial, notorietatea maşinii japoneze este mai bună decât cea a lui VW Golf, care e cea mai vândută maşină în 2009 în Europa. Toyota rămâne un adevărat lider, plusând cu încă două modele în top: Toyota Camry şi Toyota Yaris, plasată chiar pe ultimul loc al acestui Top 10.

Pentru că tot am vorbit de Volkswagen, marca germană are două modele în acest top: Golf pe locul 4 şi Polo, pe locul 9, puţin înaintea citadinei japoneze Yaris. Însă cei care ies în evidenţă cu adevărat în acest top sunt cei de la Ford, care au două modele best-seller pe locurile 2 şi 3 ale clasamentului: Focus (781.139 maşini vândute) şi Fiesta (724.502 maşini vândute).

În acest top al vânzărilor mondiale pe 2009 se mai face remarcat un alt producător japonez, Honda, cu doă modele: Civic (imediat în urma Golf-ului) şi Accord. O surpriză plăcută este buna evoluţie a lui Peugeot 207, pe locul opt, singurul model fraţuzesc din acest top 20 - din care lipsesc modelele producătorilor generalişi italieni sau coreeni.

În ce priveşte Toyota, bilanţul anului 2009 rămâne unul foarte bun, în ciuda scandalului care s-a soldat cu milioane de rechemări în service. Vânzările concernului japonez s-au cifrat la 7,24 milioane de maşini (cu doar 5% mai puţin decât în 2008), pe piaţa japoneză înregistrându-se chiar o creştere de peste 200.000 de unităţi, spre deosebire de pieţele americană şi europeană, unde criza s-a făcut clar simţită.

Din punct de vedere financiar, Toyota a înregistrat un profit de 1,26 miliarde de euro, după ce în 2008 a înregistrat pierderi duble, de 3,7 miliarde de euro. Aşa încât prognozele pentru anul financiar 2010/2011 sunt foarte optimiste pentru japonezi, care preconizează o cifră de afaceri de aproape 200 miliarde de euro şi un profit de 2,4 miliarde de euro (nu ştim dacă această valoare include şi cheltuielile cu rechemările masive în service).

Un lucru e clar: chiar dacă Volkswagen pare într-un marş fără abatere către poziţia de lide mondial, Toyota rămâne, deocamdată, pe poziţia întâi. Şi promite că va fi foarte greu de detronat şi în anii care urmează.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.