Top 10 companii auto după valoarea de piaţă. Clasamentul este surprinzător

Toyota şi-a păstrat titlul de cel mai valoros brand auto într-un an în care doar 3 constructori au rămas în top 100 al celor mai valoroase branduri globale, după ce în 2018 erau cinci, iar în 2017 erau şase.

Top 10 companii auto după valoarea de piaţă. Clasamentul este surprinzător Top 10 companii auto după valoarea de piaţă. Clasamentul este surprinzător

Toyota şi-a păstrat titlul de cel mai valoros brand auto într-un an în care doar 3 constructori au rămas în top 100 al celor mai valoroase branduri globale, după ce în 2018 erau cinci, iar în 2017 erau şase.

După Toyota, doar Mercedes-Benz şi BMW au rămas în topul celor mai valoroase branduri din lume în 2019, realizat de compania Kantar Millward Brown. Ford şi Honda, prezenţi anul trecut în top, au ieşit în clasamentul din 2019.

Toyota a deţinut supremaţia când vine vorba de branduri auto în aceast clasament în 12 din cei 14 ani de existenţă ai topului. Când nu a fost pe locul 1, în 2010 şi 2012, a fost pe locul secund.

Volkswagen a fost singurul brand din top 10 automotive care şi-a îmbunătăţit valoarea faţă de anul precedent, în creştere cu 12%.

Porsche a fost singurul nou intrat în top, după ce a eliminat Maruti India de pe poziţia 10.

Acesta este clasamentul celor mai valoroşi constructori din lume în 2019. Valorile sunt în miliarde de dolari, urmează poziţia în top 100 global.

Top 10 constructori auto

1. Toyota $29.15 miliarde (41)

2. Mercedes $23.36 miliarde (54)

3. BMW $23.33 miliarde (55)

4. Honda $11.75 miliarde (*)

5. Ford $11.21 miliarde (*)

6. Nissan $10.55 miliarde (*)

7. Tesla $9.29 miliarde (*)

8. Audi $8.56 miliarde (*)

9. Volkswagen miliarde $6.71 (*)

10. Porsche $5.82 miliarde (*)

(*) Nu a intrat în top 100 branduri

Sursa: Kantar Millward Brown

Companiile auto au pierdut din valoare în ultimul an pentru că modelul lor de business rezonează mai puţin cu consumatorii faţă de cel al companiilor digitale, precum Amazon, Apple sau Google.

"Consumatorii sunt mai interesaţi de brandurile care le oferă experienţe decât de brandurile care produc obiecte", a declarat Graham Staplehurst, Global BrandZ Strategy Director.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.