Top 10 Interbrand – Cele mai valoroase branduri auto în 2010

Top 10 Interbrand – Cele mai valoroase branduri auto în 2010

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Știri

După ce, la începutul lui 2010, am văzut un studiu Millward Brown referitor la valoarea
brandurilor auto, este cazul să vedem ce spune compania de
consultanţă Interbrand, care
realizează anual un Top 100 al celor mai valoroase branduri din
lume.

În 2010, topul celor mai valoroase mărci auto, conform
Interbrand, este următorul:

1. Toyota – 26,192 miliarde USD (locul 11 în
Top 100)

2. Mercedes – 25,179 miliarde USD (locul 12 în
Top 100)

3. BMW – 22.322 miliarde USD (locul 15 în Top
100)

4. Honda – 18,506 miliarde USD (locul 20 în Top
100)

5. Ford – 7,195 miliarde USD (locul 50 în Top
100)

6. Volkswagen – 6,892 miliarde USD (locul 53 în
Top 100)

7. Audi – 5,461 miliarde USD
(locul 63 în Top 100)

8. Hyundai – 5,033 miliarde
USD
(locul 65 în Top 100)

9. Porsche – 4,404 miliarde USD (locul 72 în
Top 100)

10. Ferrari – 3,562 miliarde
USD
(locul 91 în Top 100)

Compania Toyota reuşeşte să se menţină pe prima poziţie
a acestui top
, deşi valoarea sa a scăzut destul de mult,
cu 16%, din cauza scandalului de la începutul anului în care a fost
implicată.

În ce îi priveşte pe cei doi grei germani, se pare că
Mercedes-Benz este mai bine văzută ca valoare,
deşi BMW a demonstrat în ultima vreme că stă mai bine la vânzări.
Mercedes are o valoarea mai bună cu 6% faţă de anul trecut, graţie
în principal orientării către publicul tânări, în timp ce BMW a
crescut cu numai 3%.

De remarcat şi poziţionarea foarte bună a japonezilor de
la Honda
, în creştere cu 4%, după ce anii trecuţi şi-a
pierdut sistematic din valoare. Din fericire, strategia
producătorului japonez este bine pusă la punct, având produse care
se adaptează rapid tendinţelor pieţei, în special în ce priveşte
modelele hibride.

Restul producătorilor auto se regăsesc de-abia în a doua
jumătate a plutonului din Top 100. Deocamdată, Ford a
reuşit să revină pe un trend ascendent
(creştere a valorii
cu 3%), graţie modului în care conducerea a gestionat perioada de
criză.

Însă concernul american simte „suflarea în ceafă” a nemţilor de
la Volkswagen, care îşi continuă creşterea susţinut
(+6%)
, fiind loiali programului „Strategia 2018”, prin
care grupul VW vrea să ajungă la o producţie de 6,6 milioane de
maşini pe an.

Într-o situaţie interesantă găsim două mărci aparent fără nici o
legătură: Audi şi Hyundai dau dovadă de o creştere foarte
accentuată
, ambele înregistrând un plus al valorii cu 9%.
Dacă pentru Audi evoluţia este normală (vorbim de un brand cu o
existenţă de 100 de ani), cei de la Hyundai sunt cu atât mai mult
de lăudat pentru evoluţia fulminantă pe care o au în aceşti ultimi
ani.

Pe ultimele două locuri ale acestui Top 10 auto se dă o
luptă dramatică între două celebre mărci sportive: Porsche (+4%) şi
Ferrari (+1%)
. Marca germană are o creştere mai bună decât
rivalii din Maranello, avantajul fiind dat de diversificarea gamei
de modele, în timp ce italienii rămân mult mai conservatori relativ
la exclusivitatea mărcii şi a numărului de modele.



Comentarii
Inchide