Top 10 Interbrand - Cele mai valoroase branduri auto în 2010

Compania de consultanţă Interbrand a dat publicităţii topul celor mai valoroase mărci auto în 2010. Iar podiumul este ocupat de Toyota, Mercedes şi BMW. Comentarii?

Top 10 Interbrand - Cele mai valoroase branduri auto în 2010 Top 10 Interbrand - Cele mai valoroase branduri auto în 2010

După ce, la începutul lui 2010, am văzut un studiu Millward Brown referitor la valoarea brandurilor auto, este cazul să vedem ce spune compania de consultanţă Interbrand, care realizează anual un Top 100 al celor mai valoroase branduri din lume.

În 2010, topul celor mai valoroase mărci auto, conform Interbrand, este următorul:

1. Toyota - 26,192 miliarde USD (locul 11 în Top 100)

2. Mercedes - 25,179 miliarde USD (locul 12 în Top 100)

3. BMW - 22.322 miliarde USD (locul 15 în Top 100)

4. Honda - 18,506 miliarde USD (locul 20 în Top 100)

5. Ford - 7,195 miliarde USD (locul 50 în Top 100)

6. Volkswagen - 6,892 miliarde USD (locul 53 în Top 100)

7. Audi - 5,461 miliarde USD (locul 63 în Top 100)

8. Hyundai - 5,033 miliarde USD (locul 65 în Top 100)

9. Porsche - 4,404 miliarde USD (locul 72 în Top 100)

10. Ferrari - 3,562 miliarde USD (locul 91 în Top 100)

Compania Toyota reuşeşte să se menţină pe prima poziţie a acestui top, deşi valoarea sa a scăzut destul de mult, cu 16%, din cauza scandalului de la începutul anului în care a fost implicată.

În ce îi priveşte pe cei doi grei germani, se pare că Mercedes-Benz este mai bine văzută ca valoare, deşi BMW a demonstrat în ultima vreme că stă mai bine la vânzări. Mercedes are o valoarea mai bună cu 6% faţă de anul trecut, graţie în principal orientării către publicul tânări, în timp ce BMW a crescut cu numai 3%.

De remarcat şi poziţionarea foarte bună a japonezilor de la Honda, în creştere cu 4%, după ce anii trecuţi şi-a pierdut sistematic din valoare. Din fericire, strategia producătorului japonez este bine pusă la punct, având produse care se adaptează rapid tendinţelor pieţei, în special în ce priveşte modelele hibride.

Restul producătorilor auto se regăsesc de-abia în a doua jumătate a plutonului din Top 100. Deocamdată, Ford a reuşit să revină pe un trend ascendent (creştere a valorii cu 3%), graţie modului în care conducerea a gestionat perioada de criză.

Însă concernul american simte "suflarea în ceafă" a nemţilor de la Volkswagen, care îşi continuă creşterea susţinut (+6%), fiind loiali programului "Strategia 2018", prin care grupul VW vrea să ajungă la o producţie de 6,6 milioane de maşini pe an.

Într-o situaţie interesantă găsim două mărci aparent fără nici o legătură: Audi şi Hyundai dau dovadă de o creştere foarte accentuată, ambele înregistrând un plus al valorii cu 9%. Dacă pentru Audi evoluţia este normală (vorbim de un brand cu o existenţă de 100 de ani), cei de la Hyundai sunt cu atât mai mult de lăudat pentru evoluţia fulminantă pe care o au în aceşti ultimi ani.

Pe ultimele două locuri ale acestui Top 10 auto se dă o luptă dramatică între două celebre mărci sportive: Porsche (+4%) şi Ferrari (+1%). Marca germană are o creştere mai bună decât rivalii din Maranello, avantajul fiind dat de diversificarea gamei de modele, în timp ce italienii rămân mult mai conservatori relativ la exclusivitatea mărcii şi a numărului de modele.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.