TOP 5 sedanuri cu cea mai bună aerodinamică. GALERIE FOTO

Autor: Marius Vişan acum 4 ani Știri

 


Aerodinamica este una dintre cele mai importante aspecte care stă la baza proiectării unui vehicul. Coeficientul aerodinamic este un parametru care reprezintă rezistenţa cu care se opune aerul la deplasarea unui automobil. Cu cât acest coeficientul este mai mic, cu atât rezistenţa aerului la deplasarea automobilului este mai mică. În funcţie de ele sunt influenţate consumul de energie al maşinii şi silenţiozitatea.

Încă din 1930 constructorii au începtul să ţină cont de importanţa aerodinamicii în domeniul auto, Chrysler Airflow fiind printre modelele cu cel mai mic coeficient la acea vreme. Totuşi, cel mai aerodinamic sedan a fost Tatra T77, cu un coeficient de numai 0.212, care a reuşit să stea pe prima poziţie în privinţa aerodinamicii 81 de ani.

Tatra T77

Site-ul Carscoops.com a făcut un Top 5 al celor mai aerodinamice sedanuri moderne. Se mare că Mecedes stă cel mai bine la acest capitol, cu două modele, apoi vin cei de la Audi, americanii de la Tesla, apoi sud japonezii de la Toyota. Iată care au fost modelele alese:

GALERIE FOTO

1. Mercedes-Benz CLA 180 Blue Efficiency (Coeficient aerodinamic 0.22)

Mercedes-Benz CLA are cinci versiuni, dintre care patru cu motor pe benzină şi una cu motor diesel. Versiunea cu motor diesel este CLA 220 CDI şi are un propulsor de 2,2 litri care dezvoltă 170 CP şi 350 Nm, în timp ce consumul mediu de carburant se situează, cel puţin teoretic, în jurul valorilor de 4,2 – 4,5 l/100 km.

Cu toate că versiunile americane ale modelului compact coupe cu patru uşi au primit un punctaj de aproximativ 0,28 (sau 0,30 în conformitate cu un test independent efectuat de Car & Driver), variantă europeană diesel deţine recordul mondial pentru cea mai aerodinamică maşină cu patru uşi, cu un punctaj de 0,22. Acest lucru a fost posibil datorită unei podele plate, înălţimii reduse şi a zonei frontale de mici dimensiuni.

2. Mercedes-Benz W213 E-Class (Coeficient aerodinamic 0.23)

Nu numai că este cel mai uşor din Clasa E, cu până la 220 delivre (100 de kg), mai uşor decât predecesorul său, dar W213 reuşeşte, de asemenea, şi aceast coeficient uimitor, părstrându-şi în acelaşi timp stilul şi eleganţa. 

3. Audi B9 A4 (Coeficient aerodinamic 0.23)

Conform informaţiilor oficiale, cel mai important punct urmărit în timpul dezvoltării noii generaţii Audi A4 a fost consumul scăzut de carburant. Pentru a atinge acest scop, nemţii au făcut o caroserie care are un coeficient aerodinamic de doar 0,23 – cel mai mic din segmentul berlinelor medii premium, iar greutatea totală a fost redusă cu până la 120 kg faţă de generaţia precedentă.

Gama de motorizări include şapte unităţi cu patru şi şase cilindri, dintre care trei sunt pe benzină şi patru sunt dieseluri TDI, cu puteri cuprinse între 150 CP şi 272 CP. Cel mai economic diesel, denumit 2.0 TDI ultra, are un consum mediu teoretic de 3,7 l/100 km şi emisii de dioxid de carbon de 95 g/km (în varianta de caroserie berlină).

4. Tesla Model S (Coeficient aerodinamic 0.24)

Versiunea cea mai potentă, Tesla Model S Peformance, are o putere maximă de 310 kW (410 CP) şi un pachet de baterii de 85 kWh, autonomia maximă teoretică fiind de 500 km. Totodată, această versiune de top se poate lăuda cu un demaraj 0-100 km/h în doar 4,6 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 212 km/h. 

5. Toyota Prius (Coeficient aerodinamic 0.24) 

Cel mai cunoscut hibrid de pe piaţă, Toyota Prius, pe lângă forma aerodinamică are şi un consum doar 3,9 litri la o sută de kilometri, iar emisiile poluante rămân şi ele la nivelul de 89g/km. 


 

 



Comentarii
Inchide