Top JD Power: satisfacţia consumatorilor din Germania

Prestigioasa firma JD Power a dat publicităţii studiul legat de gradul de satisfacţie a clienţilor de maşini, pentru anul 2011.

Top JD Power: satisfacţia consumatorilor din Germania Top JD Power: satisfacţia consumatorilor din Germania

Studiul a fost realizat prin evaluare gradului de satisfacere a peste 17.000 de posesori de autoturisme, urmărind peste 67 de puncte de interes grupate în patru mari categorii de satisfacţie. În ordinea importanţei cele patru categorii sunt: "atracţia" autoturismului (cu o pondere de 32%) care include, performanţele, design-ul, confortul şi dotările sau accesorile; calitatea şi nivelul de siguranţă al maşinii (criteriu care are o pondere de 26%); costurile de întreţinere 22%, aici fiind incluse consumul de carburant, costurile de asigurare şi service/reparaţii. Cea de-a patra categorie este reprezentată de satisfacţia serviciilor oferite de dealeri (20%).

Per total satisfacţia clienţilor a scăzut comparativ cu anul 2010 la o medie de 807 puncte din 1.000 posibile. În 2010 valoarea medie a satisfacţiei clienţilor era de 813 puncte. Doar categoria "costuri de întreţinere" a înregistrat un punctaj superior celui de anul trecut, având o creştere foarte modestă de numai trei puncte. Un lucru care ar trebui să dea mult de gândit constructorilor este faptul că în 2011 au crescut numărul de probleme denunţate, fiind vorba de o creştere de 12 probleme la 100 de maşini faţă de 2010. Marea majoritate a acestora sunt legate de partea exterioară, dar şi la nivelul sistemelor de încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat.

Mercedes-Benz este marca care a primit trei premii pentru C-Class, E-Class şi M-Class. Mazda a câştigat două premii pentru Mazda2 şi Mazda3. Ultima dintre acestea a atins şi cel mai mare punctaj. Alte maşini care au punctat au fost Fiat 500, Ford S-Max şi Honda Accord.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.