Toyota ar putea lua o decizie fără precedent

„Este extraordinar pentru un producător auto să-şi imagineze o industrie fără motoare tradiţionale”

Toyota ar putea lua o decizie fără precedent Toyota ar putea lua o decizie fără precedent

Toyota vrea să renunţe aproape complet la producţia de maşini cu motorizare pe benzină până în anul 2050, mizând pe vânzarea de modele hibride şi cu pile de combustie.

Producătorul auto a promis că va implica guvernele, companiile afiliate şi alţi acţionari în procesul de reducere a emisiilor medii în cazul maşinilor Toyota, cu 90% până în anul 2050, faţă de nivelurile din 2010.

Angajamentele asumate de Toyota survin într-un moment în care industria auto este marcată de scandalul „Dieselgate” de la Volkswagen, scrie AP, citat de news.yahoo.com.

Toyota a estimat că vânzările anuale de maşini cu pile de combustie vor ajunge la 30.000 unităţi în anul 2020, de zece ori mai mari decât cele preconizate pentru 2017.

Pilele de combustie folosesc hidrogen şi au zero emisii. Modelul Mirai cu asemenea pile de combustie a fost lansat la sfârşitul anului trecut. Toyota a primit 1.500 de comenzi pentru Mirai în Japonia şi maşina a fost lansată recent în SUA şi Europa.

Vânzările anuale de maşini hibride vor atinge valoarea de 1,5 milioane unităţi şi până în 2020, Toyota speră să vândă 15 milioane de asemenea modele.

Automobilele de tip hibrid sunt dotate cu un motor pe benzină şi altul electric, care oferă o funcţionalitate eficientă. Toyota Prius, care a fost lansată în 1997, este cel mai vândut hibrid din lume, cu 4 milioane de unităţi la nivel global. Toyota promite că va dezvolta versiuni „verzi” pentru fiecare segment auto, fie că vorbim despre SUV-uri sau maşini de lux.

„Aţi putea crede că 35 de ani reprezintă un orizont îndelungat de timp”, a declarat Kiyotaka Ise, directorul Toyota. „Este extraordinar pentru un producător auto să-şi imagineze o industrie fără motoare cu combustie tradiţională”.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.