Tu ce zici, eşti de acord că ar trebui să renunţăm la ele?

Ne întoarcem la hartă în loc de GPS

Tu ce zici, eşti de acord că ar trebui să renunţăm la ele? Tu ce zici, eşti de acord că ar trebui să renunţăm la ele?

Cea mai iubită marcă de maşini în România a făcut un studiu în Anglia şi suntem în mare partea de acord cu rezultatele. Acum, poate unul dintre criteriile de eligibilitate ale acestui test, poate chiar cel mai important, este vârsta. Una e să pui în faţa tehnologiilor actuale un om de 60+ ani, una e să iei un adolescent dibace care în copilărie cumpăra singur de pe tableta părinţilor token-uri pentru next level la jocul cu biluţe.

Da, studiul este despre dependenţa oamenilor de tehnologie şi despre înţelegerea reală a tehnologiilor, despre cât de mult le folosim şi despre ceea ce înţelegem din ele.

Dacia vrea să demonstreze probabil că tehnologiile puse pe maşini de dragul de a cuceri clienţi sunt în multe cazuri inutile.

Anual, industria dezvoltatorilor de tehnologii rulează miliarde de euro pe lucruri pe care le folosim atât de puţin că nu merită cheltuiala.

Astfel, 60% din oameni folosesc un aparat pe cel mult două moduri de funcţionare chiar dacă are mai multe programe. Un exemplu ar fi maşinile de spălat care vin cu zeci de programe şi noi folosim cel mult două dintre ele. Aproape 40% din oameni folosesc cel mult jumătate din tehnologia dintr-un smartphone.

Unul din 5 oameni recunoaşte că are cel puţin un aparat electrocasnic pe care nu-l foloseşte deloc, iar o treime din cei 2.000 de respondenţi din studiu spun că au o percehe de ochelari 3D sau o dronă pe care le-au uitat aruncate prin casă şi nefolosite.

Acum, să vedem cât de complicată e utilizarea acestor gadget-uri care ne fac viaţa – teoretic – mai frumoasă.

84% din cei care au gadget-uri le consideră complicate, cu prea multe funcţii greu de accesat. Restul de 15% au returnat produsele din acest motiv. Şi 10% din cei care şi le doresc nu înţeleg simbolurile din meniuri. Acest lucrur îi frustrează pe 55% din utilizatorii de tehnologie nouă pentru că nu se bucură de experienţa totală a produsului cumpărat.

Cei mulţumiţi, care consideră că atât cât folosesc tehnologia respectivă, e suficient, sunt în proporţie de 15%.

Când a ajuns la întrebările despre maşini, Dacia UK a aflat că aproape 70% din cei care au maşini nu ştiu semnificaţia tuturor alertelor din bord. Unul din 10 oameni nu înţelee aproape nimic din ele.

Iar pentru cei care caută pachete de dotări şi tehnologii ultimedia, aflaţi că 33% folosesc aceste funcţii foarte rar. Deci, hartă fizică sau GPS?

 

Autor Alexandru Banu

Sursă Dacia UK

 

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.