UE ia măsuri drastice anti-poluare: limită maximă de 95 g/km CO2

O nouă bătaie de cap pentru producătorii auto din Europa: începând cu 2020, Uniunea Europeană vrea să impună o limită maximă de 95 g/km de emisii CO2. Ce înseamnă acest lucru?

UE ia măsuri drastice anti-poluare: limită maximă de 95 g/km CO2 UE ia măsuri drastice anti-poluare: limită maximă de 95 g/km CO2

După ce Sergio Marchionne a dat un semnal de alarmă privind influenţa negativă a instabilităţii politice din Europa asupra vânzărilor de maşini noi, iată că Uniunea Europeană le mai dă o lovitură constructorilor auto, anunţând un proiect de lege mai drastic privind emisiile de CO2 în viitor.

Mai exact, UE vrea să impună o limită maximă a emisiilor de CO2 de 95 g/km începând cu 2020, după fixarea targetului de 130 g/km pentru 2015 (target agreat de toţi constructorii). Conform specialiştilor UE, noul obiectiv este fezabil, iar cheltuielile din partea producătorilor nu ar fi aşa de mari.

Totuşi, membrii grupului "Cars21", adică şefii principalelor companii auto din lume, avertizează că nu vorbim doar de un obiectiv privind emisiile CO2 ale gazelor de evacuare, deoarece proiectul de lege al UE se referă şi la alte aşa-numite "eco-inovaţii": folosirea de becuri economice, geamuri care să reflecte căldura (pentru folosirea cât mai puţin a aerului condiţionat) sau sisteme pentru recuperarea căldurii motorului.

Pe lângă asta, vor mai trebui făcute investiţii în infrastructură, în sistemele de comunicare, precum şi în programele de conştientizare a publicului şi de asimilare a şoferilor a metodelor de a conduce economic. Lucruri care presupun costuri foarte mari, care ar putea influenţa negativ industria auto europeană, unde se estimează că sunt asigurate în acest moment circa 12 milioane de locuri de muncă.

În plus, noile măsuri UE vor avea o influenţă majoră şi asupra pieţei de maşini second hand din Europa, deoarece taxele foarte mari vor duce la o devalorizare mai accentuată a maşinilor, cu influenţe directe şi foarte importante asupra dinamicii vânzărilor de maşini noi. Rămâne de văzut dacă marii constructori auto vor convinge UE să-şi revizuiască obiectivele, principalele argumente ţinând de perioada de recesiune prelungită prin care trece economia mondială.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.