Un nou minim istoric în 2007

Majorarea taxei pe valoarea adăugată (TVA) cu trei puncte procentuale afectează în continuare cererea de automobile noi din Germania, cea mai mare piaţă europeană de profil, şi ar putea conduce la înregistrarea unui record negativ al înmatriculărilor, în acest an.

Un nou minim istoric în 2007 Un nou minim istoric în 2007

Numărul înmatriculărilor de automobile noi a scăzut cu 11% în luna mai, la 294.000 de unităţi, potrivit estimărilor preliminare ale asociaţiei auto germane VDA. "În pofida evoluţiilor economice pozitive şi a îmbunătăţirii perspectivelor pieţei muncii, relansarea nu este reflectată încă în sectorul auto", se mai spune în comunicat.

Pe lângă majorarea TVA cu trei puncte procentuale, cea mai mare creştere realizată în Germania după al doilea război mondial, vânzările sunt afectate, de asemenea, de nesiguranţa determinată de preţurile ridicate ale preţului şi de creşterea impozitelor pentru emisiile de dioxid de carbon. Pe de altă parte, nivelul record al exporturilor din luna mai a menţinut tendinţa de avans a producţiei auto din Germania, care a crescut cu 1,7%, la 496.300 de vehicule.

În primele cinci luni ale anului, înmatriculările de automobile s-au redus cu 9,6%, la 1.276 milioane de unităţi, potrivit datelor VDA. În cazul în care ritmul actual de scădere se menţine, vânzările de vehicule din Germania se vor plasa la trei milioane de unităţi în acest an, cel mai săzut nivel consemnat după reunificarea Germaniei. Cea mai recentă prognoză a VDA a plasat vânzările din 2007 la 3,3 milioane de vehicule.

Recordul anterior a fost înregistrat în 1992, când numărul înmatriculărilor a fost de 3,19 milioane. Evoluţia pieţei germane contribuie la scăderea vânzărilor la nivel european, în pofida creşterilor raportate de următoarele două pieţe, în funcţie de vânzări, respectiv Italia şi Marea Britanie.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.