Un nou motor diesel pentru vârful de lance Opel Insignia

Autor: Marius Vișan 07 sept. 2017 Știri auto

Începe producţia noului motor vârf de gamă şi a modelului Insignia Country Tourer de la Opel: odată cu sfârşitul verii, vor ieşi de pe linia de producţie primele motoare diesel BiTurbo de 2,0 litri. Acestea sunt adaptate pentru Country Tourer şi pentru celelalte variante ale vârfului de lance Opel. Alături de Grand Sport, Sports Tourer şi Country Tourer, cea de-a doua generaţie a modelului Insignia poate fi comandată anul acesta cu noul motor diesel vârf de gamă. Country Tourer se adresează tuturor fanilor Insignia care doresc un station wagon practic şi elegant cu alură de autovehicul off-road. Noul venit va avea lansarea mondială în cadrul Salonului Auto Internaţional de la Frankfurt (14-24 septembrie 2017).

Noul motor diesel de 2,0 litri dezvoltă 154 kW/210 cp la 4.000 rpm şi generează un cuplu maxim de 480 Nm de la numai 1.500 rpm datorită supraalimentării secvenţiale în două etape (consum oficial de carburant Grand Sport 2.0 BiTurbo în conformitate cu Noul Ciclu European de Conducere: urban 8,7 l/100 km, extra-urban 5,7 l/100 km, mixt 6,9 l/100 km, emisiile oficiale de CO2 în regim mixt fiind de 183 g/km). Noul Insignia BiTurbo accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 7,9 secunde şi are o viteză maximă de 233 km/h.

O asemenea putere trebuie gestionată inteligent la drum şi, din acest motiv, motorul vârf de gamă este oferit întotdeauna în combinaţie cu o transmisie automată cu opt trepte cu schimbare lină şi tracţiune integrală de înaltă tehnologie cu vectorizarea cuplului. Pe lângă putere, reacţiile (putere turbo în orice situaţie) şi rafinamentul noului motor common-rail sunt, de asemenea, îmbunătăţite faţă de unitatea foarte populară de 2,0 litri cu un singur turbocompresor (125 kW/170 cp; consum oficial de carburant pentru modelul Grand Sport cu tracţiune faţă în conformitate cu ciclul NEDC: urban 6,7 l/100 km, extra-urban 4,3 l/100 km, mixt 5,2 l/100 km, emisii oficiale de CO2 în regim mixt de 136 g/km).

Ca şi motorul de 2,0 litri existent de 125 kW/170 cp cu un singur turbocompresor, noul vârf de gamă diesel este oferit cu tehnologia foarte eficientă Selective Catalytic Reduction (SCR – reducere catalitică selectivă) cu injecţie de AdBlue, care elimină oxidul de azot (NOx) din gazele de eşapament. Soluţia de uree şi apă ce conţine amoniac (NH3) intră în reacţie cu oxizii de azot în convertizorul catalitic SCR, rezultând vapori inofensivi de azot şi apă.

Noul motor diesel vârf de gamă cu supraalimentare secvenţială în două etape

Noul motor diesel încorporează două turbocompresoare care funcţionează secvenţial. Aerul admis intră în prima turbină unde este comprimat şi trece în al doilea sistem de compresie. Acesta este condus de palele Turbinei cu Geometrie Variabilă (VGT) în gazele de eşapament, ceea ce creşte cuplul la turaţii mici ale motorului şi măreşte puterea la turaţii mai mari. VGT reglează apoi palele pentru a fi paralele cu direcţia gazelor, reducând astfel contrapresiunea şi scăzând consumul de carburant. Aerul admis care este acum comprimat la presiuni mari şi are o temperatură foarte mare trece printr-un intercooler în drumul către camerele de ardere. Motorina este injectată apoi prin injectoarele cu şapte orificii în până la zece secvenţe la o presiune de 2.000 de bari. În funcţie de turaţia motorului şi de sarcină, presiunea de amplificare este controlată de trei supape de derivaţie şi de o turbină cu geometrie variabilă şi acţionare electrică.

Pe lângă eficienţa crescută, puterea şi cuplul mai mari, rafinamentul şi atenuarea zgomotelor au reprezentat priorităţi la proiectarea noului motor. De aceea, inginerii Opel au instalat un arbore cotit din fontă, arbori de echilibrare, un volant rigidizat şi o baie de ulei din două piese pentru a reduce la minim vibraţiile şi zgomotele tipice unui motor diesel. Pentru a reduce şi mai mult consumul de carburant, pompa de apă electrică este oprită în funcţie de temperatură. Ca şi binecunoscutul motor diesel de 2,0 litri, noul diesel BiTurbo este construit în fabrica Opel din Kaiserslautern.

Puterea a două turbine: motoarele diesel BiTurbo se află acum în dotarea modelelor Astra, Insignia, Vivaro şi Movano

Un motor diesel BiTurbo de 2,0 litri cu putere de 143 kW/195 cp şi cuplu maxim de 400 Nm şi-a făcut deja debutul în anul 2012 pe prima generaţie de autovehicule Insignia şi a fost oferit ulterior cu Astra, Cascada, GTC şi Zafira Tourer. Noul motor cu putere de 154 kW/210 CP şi un cuplu de 480 Nm pentru Insignia se potriveşte perfect în gama actuală de unităţi Opel cu supraalimentare în două etape.

Modelul Astra, Autovehiculul european al anului 2016, este disponibil ca hatchback şi Sports Tourer cu un BiTurbo de 1,6 litri şi putere de 118 kW/160 cp. Motorul cu patru cilindri dezvoltă un cuplu maxim de 350 Nm la numai 1.500 rpm (consum oficial pentru Astra hatchback în conformitate cu NEDC: urban 5,0 l/100 km, extra-urban 3,4 l/100 km, mixt 4,0 l/100 km, emisiile oficiale de CO2 în regim mixt fiind de 106 g/km). Cel mai rapid Astra diesel accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde şi atinge o viteză maximă de 220 km/h.

Supraalimentarea în două etape asigură, de asemenea, performanţe bune şi consum redus de carburant pentru şi autovehiculele comerciale uşoare Opel Combi. Gama Vivaro oferă posibilitatea alegerii dintre două variante BiTurbo de 1,6 litri foarte eficiente: motorul de 92 kW/125 cp cu un cuplu de 320 Nm (consum oficial de carburant pentru Combi L1 în conformitate cu NEDC: urban 6,4 l/100 km, extra-urban 5,1 l/100 km, mixt 5,6 l/100 km, emisiile oficiale de CO2 în regim mixt fiind de 145 g/km) şi unitatea de 107 kW/145 cp cu un cuplu de 340 Nm (consum oficial de carburant pentru Combi L1 în conformitate cu NEDC: urban 6,6 l/100 km, extra-urban 5,4, l/100 km, mixt 5,9 l/100 km, emisiile oficiale de CO2 în regim mixt fiind de 152 g/km).

Performanţele motoarelor Vivaro sunt depăşite numai cu puţin de motoarele diesel mai mari, de 2,3 litri cu patru cilindri de pe modelul mai mare, Opel Movano. De asemenea, sunt disponibile două versiuni, de 107 kW/145 cp cu un cuplu de 350 Nm (consum oficial de carburant pentru Combi1 în conformitate cu NEDC: urban 7,4 l/100 km, extra-urban 5,8 l/100 km, mixt 6,183 l/100 km, emisiile oficiale de CO2 în regim mixt fiind de 165 g/km) şi de 125 kW/170 cp cu un cuplu de 350 Nm (consum oficial de carburant pentru modelul panel van L1 în conformitate cu NEDC: urban 7,4 l/100 km, extra-urban 5,8, l/100 km, mixt 6,3 l/100 km, emisiile oficiale de CO2 în regim mixt fiind de 165 g/km).

Pachet complet: motoarele diesel pentru noul Insignia

Mai jos puteţi găsi o prezentare a motoarelor diesel care sunt disponibile în acest moment pentru Insignia. Toate cifrele se referă la limuzina Grand Sport.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide