Uzina Roman Braşov dă semne că ar putea să reînvie

Autor: Marius Vișan 05 aug. 2016 Știri auto
Uzina Roman Braşov dă semne că ar putea să reînvie

 


Roman Braşov este una dintre puţinele uzine care a supravieţuit după 1989. Camioanele produse aici au ajuns să circule în multe ţări din lumea întreagă, însă în ciuda succesului acestora Roman nu a reuşit să se menţină pe linia de plutire, iar fabrica se află în acest moment în insolvenţă. Un alt paradox pe care ni-l semnalează cei de la Digi24.ro este că Roman SA, deşi are comenzi în valoare de aproximativ 100 de milioane de lei, companiei îi lipsesc lichidităţile necesare pentru producţia maşinilor. 

După cum spuneam, producătorul de autocamioane se află în insolvenţă din anul 2014, iar anul trecut a încheiat cu pierderi de 5,48 milioane de lei. În perioada 2010 – 2014 pierderile companiei au ajuns la peste 100 de milioane de lei. În 2010 şi 2011, pierderile totale erau de peste 41 de milioane de lei, în 2012 suma acesta a însumat 10,27 milioane de lei, iar un an mai târziu, doar 8,27 milioane de lei. Acest lucru poate însemna că uzina de la Braşov are şanse să-şi revină. 

La începutul lunii septembrie 2015 Roman SA a adoptat un planul de reorganizare ce prevede încasări considerabile în următorii trei ani din contracte cu statul. Astfel firma ar urma să deruleze contracte de aproape 1,7 miliarde de lei (383 de milioane de euro) din servicii de reparaţii şi din fabricarea de echipamente cu destinaţie specială.

Administratorul uzinei braşovene a mai spus pentru Digi24.ro, că firma American International Service a făcut cereri pentru achiziţia a 100 de autotractoare 6×4 în valoare de 29,568 milioane de lei şi a câte 50 de bucăţi de autotransportatoare trupe, autocisterne apă şi autocisterne combustibil, valoarea estimată a acestui contract fiind de 14,784 milioane de lei.

De asemenea, cereri mai există şi din partea unei alte companii – East African Community Speed Ltd – Uganda, care vrea să cumpere de la Roman 95 de autobasculante şi 25 de autocamioane 6×6, suma contractului fiind de 63 de milioane de lei. 

Partea delicată a problemei este că Roman nu poate onora aceste comenzi deoarece nu dispune de lichidităţi, iar băncile nu îi garantează avansurile pentru că se află în insolvenţă.

Dacă sunteţi curioşi să aflaţi ce au mai produs cei de la Roman în ultimii ani, puteţi citi articolul Ce „monştri” militari se produc în România – GALERIE FOTO


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide