Vânzări maşini noi februarie 2011 în Europa

Vânzările de maşini noi pe piaţa europeană au depăşit cu foarte puţin bariera de 1 milion de unităţi vândute, în timp ce podiumul celor mai vândute mărci înregistrează o modificare.

Vânzări maşini noi februarie 2011 în Europa Vânzări maşini noi februarie 2011 în Europa

Luna februarie 2011 aduce o veste mică, dar relativ bună pentru constructorii auto: pe piaţa europeană au fost vândute 1.014.519 de maşini noi, ceea ce înseamnă o creştere de 1,4% faţă de februarie 2010. Însă, faţă de luna ianuarie 2011, vorbim de un regres de aproape 100.000 de unităţi, ceea ce înseamnă că începutul lui 2011 dă tonul unui trend descrescător.

În ce priveşte vânzările de maşini noi în principalele ţări din Europa, se remarcă o creştere faţă de ianuarie în Germania, Franţa, Spania şi Olanda, însă şi scăderi ale unor pieţe precum Italia sau Marea Britanie, în ultimul caz vorrbind chiar de o înjumătăţire a pieţei faţă de ianuarie.

TOP 10 ŢĂRI FEBRUARIE 2011:

  1. Germania - 224.426
  2. Franţa - 204.400
  3. Italia - 160.329
  4. Spania - 66.120
  5. Marea Britanie - 63.424
  6. Belgia - 53.135
  7. Olanda - 49.342
  8. Austria - 26.412
  9. Suedia - 22.417
  10. Polonia - 21.885

Dacă ne referim la cele mai vândute mărci în Europa în fabruarie 2011, faptul că Volkswagen este pe prima poziţie nu mai este de natură să ne mire, deşi concernul german a vândut cu 9.000 de unităţi mai puţine decât în ianuarie 2011. Pe poziţia a doua rămâne Renault, care, spre deosebire de VW, a vândut cu 5,5% mai multe maşini decât în ianuarie 2011.

Însă cea mai importantă schimbare se referă la poziţia a treia, care este ocupată acum de Peugeot, chiar dacă francezii au vândut mai puţine maşini decât în ianuarie 2011. Avansul lor se datorează scăderii vânzărilor Ford cu 12.000 de unităţi faţă de ianuarie, astfel că Opel, pe locul 5, se apropie ameninţător de rivalul german.

Situaţia se repetă şi în cazul Toyota şi Audi, japonezii având vânzări mai mici decât în luna precedentă. Skoda, în schimb, are o evoluţie constantă, devansând Mercedes Benz şi urcând până pe poziţia 11 (aproape de a intra în TOP 10), iar coreenii de la Hyundai au şi ei parte de o creştere uşoară în această lună. Păcat că nu putem spune acelaşi lucru despre Dacia, care, deşi urcă pe poziţia 16, a vândut cu 2.000 de unităţi mai puţin decât în ianuarie.

TOP 20 MĂRCI FEBRUARIE 2011

  1. Volkswagen - 120.316
  2. Renault - 94.616
  3. Peugeot - 76.975
  4. Ford - 73.133
  5. Opel/Vauxhall - 72.542
  6. Citroen - 64.919
  7. Fiat - 56.960
  8. Audi - 47.034
  9. Toyota - 42.069
  10. BMW - 41.072
  11. Skoda - 37.356
  12. Mercedes - 37.108
  13. Nissan - 34.178
  14. Hyundai - 29.429
  15. SEAT - 21.319
  16. Dacia - 18.726
  17. Volvo - 17.989
  18. Kia - 17.179
  19. Suzuki - 14.115
  20. Chevrolet - 12.771

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.