Vânzări maşini noi în Europa - ianuarie 2010

Vânzăile de maşini noi pe plan european au înregistrat o creştere de 12,9% în ianuarie 2010 faţă de ianuarie 2009. Totuşi, pieţele din Balcani suferă în continuare scăderi dramatice.

Vânzări maşini noi în Europa - ianuarie 2010 Vânzări maşini noi în Europa - ianuarie 2010

Vanzari masini noi Europa ian. 2010Deşi faţă de ianuarie 2009, în Europa s-au vândut cu 12,9 maşini în ianuarie 2010, totuşi piaţa auto este cu 17,3% sub nivelul lui ianuarie 2008. Dar măcar Europa a intrat pe trendul ascendent., prima lună din acest an însemnând vânzări de 1,05 milioane de maşini noi în Uniunea Europeană.

Cele mai multe vânzări s-au înregistrat pe piaţa Italiei, urmată de Germania, Franţa şi Marea Britanie. Aceste pieţe au cumulat, practic, două treimi din totalul maşinilor noi vândute pe plan european, Italia şi Marea Britanie înregistrând creşteri de circa 30% faţă de ianuarie 2009, iar Franţa de 14%. În Germania, însă, ianuarie 2010 înseamnă un mic declin, de 4,3%, urmare a stopării programului Rabla în toamna anului trecut.

În plutonul pieţelor cu cele mai mari scăderi, prima este România, cu o scădere impresionantă de 84,6%, urmată de Ungaria (cu "doar" 54%) şi Bulgaria (cu 47,5%). Nici Polonia nu este pe plus, dar măcar scăderea este sub 5% - oricum, faţă de cele 2.100 de maşini noi vândute în România în ianuarie 2010, în Polonia s-au comercializat de 10 ori mai multe, adică peste 25.000 de maşini noi.

Pe plan european, dacă includem şi ţările non-membre UE (Islanda, Norvegia şi Elveţia), totalul maşinilor noi ajunge la 1,08 milioane de unităţi, deci o creşere de 13% faţă de ianuarie 2009. Număr care, sperăm, va fi cu noroc pentru evoluţia ulterioară a pieţei auto în 2010.

Evolutia vanzarilor de masini noi in Europa, in luna ianuarie a fiecarui an, incepand cu 2003

Tabloul general al evoluţiei vânzărilor de maşini noi pe plan european în luna ianuarie, începând din 2003, demonstrează clar efectele majore ale crizei auto, revenirea fiind una lentă.

Să vedem care este clasamentul constructorilor în luna ianuarie 2010.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.