Vânzările Dacia în România şi pe plan internaţional

Dacia a vândut 348.723 vehicule în 2010, volum superior cu 12 % faţă de cel realizat în anul 2009. Ritmul de creştere a vânzărilor Dacia a depăşit astfel pentru al şaselea an consecutiv 10%, volumul livrărilor anuale ale mărcii ajungând să se dubleze între 2005 şi 2010.

Vânzările Dacia în România şi pe plan internaţional Vânzările Dacia în România şi pe plan internaţional

Pe piaţa din România, care a înregistrat în 2010 o scădere de 20,4%, Dacia a comercializat 36.730 vehicule, adjudecându-şi astfel o cotă de piaţă de 31,7 %, în creştere cu 2,8 puncte procentuale faţă de anul precedent. Peste două treimi din volumele vândute (24.856 unităţi) au fost livrate prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto din România. O contribuţie importantă la rezultatul Dacia au avut-o vânzările de flote, care au înregistrat în 2010 un nivel record (aproape 4.000 de unităţi), în special ca urmare a livrărilor către mari companii (societăţi româneşti şi internaţionale prezente în România).

Pentru Dacia, anul 2010 a fost marcat de lansarea modelului Duster. Datorită unui raport prestaţii/spaţiu interior/preţ fără echivalent în lumea vehiculelor 4x4, Dacia Duster s-a impus rapid drept lider în segmentul său pe piaţa din România, cu 4.826 unităţi vândute. Remarcabil este faptul că 92% dintre clienţi au optat pentru versiunea vârf de gamă, Laureate. Modelul cunoaşte de asemenea un succes remarcabil pe plan internaţional, cu peste 100.000 de comenzi la data de 31 decembrie 2010.

Dincolo de aprecierea publicului larg, Dacia Duster a reuşit să-i convingă şi pe profesioniştii domeniului auto. Duster a obţinut astfel premiul Autobest 2011, precum şi titlurile Maşina Anului 2011 în România şi în Croaţia, precum şi trofeul SUV-ul Anului 2011 în România.

Vânzările Dacia pe plan internaţional au depăşit 311.000 unităţi, în creştere cu 15% faţă de anul 2009. Marca românească şi-a consolidat succesul în Europa Occidentală unde, în 2010, au fost înmatriculate 228.865 vehicule Dacia. Franţa a redevenit anul trecut prima piaţă de export pentru Dacia, cu peste 110.000 unităţi vândute, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 4,12%. Acest rezultat plasează Dacia pe locul al şaselea în clasamentul mărcilor cele mai vândute din Franţa.

A doua treaptă a podiumului este ocupată de Germania, cu 40.500 unităţi, un rezultat inferior faţă de cel înregistrat în anul 2009, însă cu mult superior celor 25.548 vehicule Dacia vândute în această ţară în 2008.
Pe locul al treilea se situează Italia, cu 21.930 unităţi, urmată la mică distanţă de Spania, cu 21.739 vehicule înmatriculate. Alte pieţe importante pentru Dacia pe plan internaţional sunt Turcia (19.167 unităţi), Algeria (18.578 unităţi) şi Maroc (18.087 unităţi).

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.