Vânzările Dacia în România şi pe plan internaţional

Autor: Dan Vache acum 9 ani Știri

Pe piaţa din România, care a înregistrat în 2010 o scădere de
20,4%, Dacia a comercializat 36.730 vehicule,
adjudecându-şi astfel o cotă de piaţă de 31,7 %, în
creştere cu 2,8 puncte procentuale faţă de anul precedent.

Peste două treimi din volumele vândute (24.856 unităţi) au fost
livrate prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto
din România. O contribuţie importantă la rezultatul Dacia au avut-o
vânzările de flote, care au înregistrat în 2010 un nivel record
(aproape 4.000 de unităţi), în special ca urmare a livrărilor către
mari companii (societăţi româneşti şi internaţionale prezente în
România).

Pentru Dacia, anul 2010 a fost marcat de lansarea

modelului Duster.
Datorită unui raport
prestaţii/spaţiu interior/preţ fără echivalent în lumea vehiculelor
4×4, Dacia Duster s-a impus rapid drept lider în segmentul său pe
piaţa din România, cu 4.826 unităţi vândute.
Remarcabil este faptul că 92% dintre clienţi au optat pentru
versiunea vârf de gamă, Laureate. Modelul cunoaşte de asemenea un
succes remarcabil pe plan internaţional, cu peste 100.000
de comenzi la data de 31 decembrie 2010.

Dincolo de aprecierea publicului larg, Dacia Duster a reuşit
să-i convingă şi pe profesioniştii domeniului auto. Duster a
obţinut astfel premiul Autobest 2011, precum şi
titlurile Maşina Anului 2011 în România şi în
Croaţia, precum şi trofeul SUV-ul Anului 2011 în
România.

Vânzările Dacia pe plan internaţional au depăşit 311.000
unităţi,
în creştere cu 15% faţă de anul 2009. Marca
românească şi-a consolidat succesul în Europa Occidentală unde, în
2010, au fost înmatriculate 228.865 vehicule
Dacia.
Franţa a redevenit anul trecut prima piaţă de
export pentru Dacia, cu peste 110.000 unităţi vândute, ceea ce
corespunde unei cote de piaţă de 4,12%. Acest rezultat plasează
Dacia pe locul al şaselea în clasamentul mărcilor cele mai
vândute din Franţa.

A doua treaptă a podiumului este ocupată de Germania, cu
40.500 unităţi,
un rezultat inferior faţă de cel
înregistrat în anul 2009, însă cu mult superior celor 25.548
vehicule Dacia vândute în această ţară în 2008.
Pe locul al treilea se situează Italia, cu 21.930
unităţi,
urmată la mică distanţă de Spania, cu
21.739 vehicule înmatriculate.
Alte pieţe importante
pentru Dacia pe plan internaţional sunt Turcia (19.167
unităţi),
Algeria (18.578 unităţi) şi
Maroc (18.087 unităţi).



Comentarii
Inchide