Volvo înlocuieşte vechile motoare cu noua gamă de motorizări Drive-E

După o schimbare mult-aşteptată la capitolul design, suedezii de la Volvo s-au ocupat şi de celălalt elefant din cameră şi au anunţat că vor înlocui gama de motoare din prezent cu o nouă familie de motorizări mai eficiente şi mai puternice.

Volvo înlocuieşte vechile motoare cu noua gamă de motorizări Drive-E Volvo înlocuieşte vechile motoare cu noua gamă de motorizări Drive-E

Volvo a lansat o nouă familie de motorizări, denumită Drive-E, care va înlocui actuala gamă de motoare disponibile pentru modelele producătorului suedez. Întreaga familie de motoare Drive-E  conţine, în esenţă, două motoare cu patru cilindri – un propulsor diesel common rail şi un propulsor pe benzină cu injecţie directă – care sunt modificate pentru a îndeplini cât mai multe cerinţe. Acestea vor înlocui opt arhitecturi de motorizări construite pe trei platforme.

Noile motoare diesel vor produce între 120 şi 230 CP, în timp ce variantele pe benzină vor oferi între 140 şi peste 300 CP.

Familia de propulsoare Drive-E de la Volvo a fost dezvoltată sub propriul acoperiş şi va fi produsă la fabrica din Skövde, Suedia. Una dintre cele mai importante noutăţi aduse motoarele Drive-E este tehnologia i-Art folosită la propulsoarele diesel. Spre deosebire de motoarele diesel common rail tradiţionale, care au un singur senzor de presiune pentru toate injectoarele, sistemul i-Art presupune instalarea unui calculator în miniatură pentru fiecare injector în parte. Astfel, electronica motorului poate ajusta permanent cantitatea de combustibil care intră în fiecare cilindru.

„Creşterea presiunii la 2.500 de bari şi adăugarea tehnologiei i-Art poate fi descrisă ca fiind al doilea pas în revoluţia diesel”, a declarat Derek Crabb, vicepreşedintele departamentului de dezvoltare a sistemelor de propulsie din cadrul Volvo Car Group. „Este o descoperire comparabilă cu invenţia noastră a senzorului lambda pentru convertorul catalitic în 1976”, a mai spus Crabb.

Mai mult, noile propulsoare diesel au parte de cele mai noi inovaţii în ceea ce priveşte supraalimentarea twin-turbo, precum şi un nou sistem de supape încorporat în sistemul de răcire care permite încălzirea rapidă a motorului după o pornire la rece. De asemenea, cel mai puternic propulsor pe benzină are parte atât de un compresor mecanic, cât şi de un turbocompresor. Astfel, spun cei de la Volvo, şoferul resimte senzaţii asemănătoare cu cele oferite de un motor aspirat natural.

Primele trei motoare de doi litri cu patru cilindri din familia Drive-E vor fi disponibile în toamna lui 2013 pe modelele S60, V60 şi XC60. Mai exact, este vorba despre turbo dieselul D40 cu 181 CP şi benzinarele T5 şi T6 cu 245 CP, respectiv 306 CP. Ulterior, motorizările D4 şi T5 vor fi disponibile şi pentru modelele V70, XC70 şi S80. În plus, Volvo va oferi şi o nouă cutie de viteze automată cu opt trepte, precum şi o cutie de viteze manuală cu şase trepte „îmbunătăţită”, care ar trebui să ajute la scăderea consumului de combustibil.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.